خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

"طرح زیست شبانه" با همکاری پلیس و مراکز امنیتی اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۸۰۸

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: ایرادات انتظامی و امنیتی "طرح زیست شبانه" با هماهنگی نیروی انتظامی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح زیست شبانه در بهمن ماه سال گذشته در شورای شهر تهران به تصویب رسید و مقرر شد این طرح به مدت شش ماه از اردیبهشت ماه به صورت آزمایشی در چند نقطه پایتخت اجرا شود، اما اجرای آن پس از ماه مبارک رمضان  به دلیل نداشتن پیوست انتظامی متوقف شد و در حالی که پلیس بر الزام رعایت پیوست امنیتی در این طرح تاکید دارد و اجرای این طرح را تا رعایت نشدن ضوابط انتظامی منتفی می‌داند،‌ اما برخی اعضای شورای شهر بر اجرای آن تاکید دارند.

در همین راستا حسن خلیل آبادی،‌ عضو کمیسیون اجتماعی،‌ فرهنگی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: طرح زیست شبانه اکنون در فرمانداری تهران قرار دارد و در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مراکز انتظامی و امنیتی ایراداتی به این طرح وارد می‌دانند، تصریح کرد: مخالفت اساسی از سوی نیروی انتظامی وجود ندارد،‌ گرچه به این طرح ایرادتی  به لحاظ انتظامی و امنیتی گرفته شده که باید با نیروی انتظامی هماهنگی داشته باشیم و آنها را حل کنیم.

خلیل آبادی با بیان این نکته که پیوست‌های امنیتی و انتظامی طرح باید از سوی نیروی انتظامی تدوین شود، گفت: شورا نیز باید کمک کند تا این پیوست‌ها به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی، ‌فرهنگی  شورای شهر تهران با بیان این نکته که زیست شبانه در تهران فی نفسه در حال اجرا است، افزود: مردم شب‌ها در سطح شهر تردد می‌کنند و شب‌های تهران زنده است. این طرحی نیست که بخواهد مردم را شب‌ها به بیرون خانه بکشاند،‌ مردم خودشان بیرون هستند. در نتیجه مدیریت شهری موظف است امکانات رفاهی مردم را در شب نیز فراهم کند و این کار را با همکاری پلیس و مراکز امنیتی اجرا خواهد کرد.

وی گفت: زیست شبانه یک نوع پیش‌گیری از مسائل امنیتی و انتظامی نیز است. وقتی مردم در هنگام شب نیز در سطح شهر حضور داشته باشند،‌ اتفاقات جنایی و آسیب‌های اجتماعی کمتر اتفاق می‌افتد. برای مثال در بازار تهران در هنگام روز به دلیل شلوغی اثری از افراد معتاد و آسیب دیده اجتماعی نیست،‌ اما به محض تعطیلی بازار و کاهش تردد این مکان به پناهگاهی برای معتادان و افراد آسیب دیده تبدیل می‌شود.

خلیل آبادی در ادامه افزود: اگر در زیست‌ شبانه امکان بزهکاری وجود دارد،‌ این اتفاق در روز نیز می‌افتد. در زیست شبانه نیز همان زندگی روزانه جریان دارد و اتفاقا باعث می‌شود، افراد آسیب‌ ‌دیده به مکان‌های دیگر پناه ببرند و در سطح شهر تردد نداشته باشند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: منتظر نظر نیروی انتظامی می‌مانیم و قطعا با آنها همکاری خواهیم داشت و پلیس نیز با ما همکاری دارد. این طرح باید اجرا شود،‌ زیرا مردم در هنگام شب در سطح شهر حضور دارند و باید به عنوان متولیان شهری به آنها خدمات دهیم. کار نیروی انتظامی تعطیلی ندارد،‌ اما به نظر باید یک هماهنگی بین استانداری تهران،‌ شهرداری، نیروی انتظامی و مدیریت شهری اتفاق بیافتد و این گفت‌و گوها به نفع مردم پایان یابد.

خلیل آبادی در انتها افزود: به زودی از نیروی انتظامی دعوت می‌کنیم تا در جلسات شورا حضور یابند و نظرات خود را اعلام کنند،‌ ما نیز در صورت لزوم خدمت آنها خواهیم رسید تا در جریان درخواست‌های آنها قرار گیریم و پیوست‌های مدنظر نیروی انتظامی نیز در زیست شبانه رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز