خبرگزاری کار ایران

پرداخت 365 میلیارد تومان خسارت سیل‌های اخیر توسط شرکت‌های بیمه

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۵۳۳

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور گفت: تاکنون 88 هزار فقره خسارت در 30 استان در اثر سیلاب‌های اخیر گزارش شده است که مجموع این خسارات 365 میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش ایلنا،‌ جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استاندار این استان تشکیل و جمالی نژاد گفت: باتوجه به تصویبنامه هیات وزیران و تعیین سهمیه بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض، فهرست خسارت دیدگان از سیل‌های اواخر سال 1397 و اوایل سال 1398 تهیه و برای تکمیل پرونده به بانک ها معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که شامگاه چهارشنبه 8 خرداد در زاهدان سخن می گفت، افزود: با هدف جبران خسارت واحدهای آسیب دیده از محل بیمه تاکنون 88 هزار فقره خسارت در 30 استان گزارش شده است که مجموع این خسارات 365 میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: از این تعداد پرونده، تاکنون 67 هزار فقره به مبلغ 200 میلیارد تومان بررسی کارشناسی شده و در مراحل پرداخت می باشد.

جمالی ن‍‍ژاد اضافه کرد: در بخش کشاورزی برای کل کشور 2500 میلیارد تومان پیش بینی شده است که با توجه به تصویبنامه هیات وزیران، موضوع تعیین افراد خسارت دیده در کمیته های شهرستانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت جهادکشاورزی و قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در حال پیگیری و بررسی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه در زمینه خسارات وارده ناشی از سیل به استان سیستان و بلوچستان گفت: کار آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان در حال انجام می باشد و انشاالله بزودی شاهد انجام فرآیندهای بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده از سیل خواهیم بود.

جمالی نژاد افزود: بر مبنای تصویبنامه هیات وزیران، برای 140 واحد مسکونی شهری آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان بیش از 16 میلیار ریال و برای 480 واحد مسکونی روستائی این استان هم بیش از 48 میلیارد ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: همچنین برای 120 واحد تعمیری شهری و روستائی سیستان و بلوچستان 6 میلیارد ریال و برای 620 خانوار 31 میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت امور معیشتی و لوازم خانگی پیش بینی شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور ۲۵ استان درگیر سیلاب و آسیب شدند، گفت: سیل در برخی از استان‌ها آسیب‌ها و خسارات زیادی وارد و شرایط خاصی به وجود آورده است که با توجه به شرایط خاص کشور باید با حداقل‌ها بهترین کارها را انجام دهیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر کشور افزود: تاکنون چندین کمیته در این قرارگاه تشکیل و اولویت نخست ساخت سرپناه مردم، رفع مشکلات زمین‌های کشاورزی و تعمیر و بازسازی زیر ساخت‌های روستایی و شهری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز