خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

افزایش ۳ برابری بکارگیری پلیس افتخاری در مناطق حاشیه‌نشین/ استقرار ۱۱۲۴ واحد گشت انتظامی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۰۰

سخنگوی ناجا از افزایش ۳ برابری بکارگیری پلیس افتخاری و استقرار ۱۱۲۴ واحد گشت انتظامی در مناطق حاشیه‌نشین خبر داد.

سردار احمد نوریان (سخنگوی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با ارائه نتایج آماری از اقدامات پلیس در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم در مناطق حاشیه‌نشین خاطرنشان کرد: تقویت واحدهای گشت انتظامی از ۷۷۲ واحد در سال ۹۶ به ۱۱۲۴ واحد در سال ۹۷، جذب و به کارگیری نگهبان محله در مناطق حاشیه‌نشین به میزان سه برابر، جذب و به کارگیری پلیس افتخاری به میزان سه برابر، افزایش ایستگاه‌های پلیس در این نقاط از ۱۲۳ به ۱۵۸ واحد، گسترش واحدهای انتظامی در این نقاط، استقرار کلانتری‌های سیار و ... از دیگر اقدامات پلیس در راستای امنیت‌بخشی در مناطق حاشیه‌نشین شهرها بوده است.

وی ادامه داد: در تداوم اقدامات اشاره شده پلیس پیشگیری با همکاری معاونت آماد و پشتییانی ناجا نسبت به ساخت و تولید "اولین واحد سیار" اقدام کرد که این واحد سیار در واقع ساختاری از یک کلانتری کوچک در خودرو است و در آ‌ن خدمات انتظامی، مشاوره و مددکاری اجتماعی به ساکنان این مناطق و مراجعان ارائه می‌شود.

سخنگوی ناجا با اشاره به اقدامات ایجابی و فرهنگی پلیس در راستای امنیت‌بخشی در مناطق حاشیه‌نشین گفت: خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی به صورت فردی، خانوادگی، گروهی به مراجعان در زمینه‌های اختلافات خانوادگی، طلاق، درگیری‌های بین فردی، اعتیاد و سایر آسیب‌ها، حل و فصل دعاوی خانوادگی، توسعه و تقویت واحدهای مددکاری در کلانتری‌ها نیز از دیگر اقدامات پلیس است. مستندسازی آسیب‌ها، جرائم، مشکلات و معضلات مناطق حاشیه و ارائه آنها به مسئولان مربوطه، گزارش‌دهی در شوراهای مختلف، آگاه‌سازی مسئولان و مطالبه‌گری از نهادهای مسئول از دیگر اقدامات قابل توجه پلیس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز