خبرگزاری کار ایران

بررسی پرونده باغات در جلسه امروز شورا

کد خبر : ۷۶۷۳۳۰

پرونده چند پلاک ثبتی به عنوان باغ و غیرباغ در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه جلسه یکصد و چهل و سوم شورای شهر تهران، اعضای شورا بررسی چند پلاک ثبتی را به عنوان باغ و غیرباغ مورد بررسی قرار دادند. در نخستین پرونده باغی به مساحت 17 هزار متر مربع در منطقه 4 که کاربری گذشته آن پارک بود مورد بررسی قرار گرفت. پهنه این زمین در طرح تفصیلی فضای سبز تثبیت شده بود که اعضای شورا به باغ بودن آن رای مثبت دادند.

در ادامه زمینی به مساحت 750 متر مربع در سعادت آباد با کاربری مسکونی مورد بررسی قرار گرفت این ملک با داشتن 36 اصله درخت به دلیل داشتن گواهی عمران از نظر کمیسیون باغ تشخیص داده شده بود.

علی اعطا یکی از اعضای مخالفت این مصوبه گفت: برگه عمران برای تشخیص باغ یا غیرباغ بودن کفایت نمی کند.

محسن هاشمی نیز در تایید سخنان اعطا گفت: نمی توان به دلیل درست کردن باغچه در محوطه خانه بگوییم این ملک باغ است بهتر است تعیین تکلیف پرونده های این چنینی در جلسه هم اندیشی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورا با اشاره اینکه این زمین ظاهری مسکونی دارد که یک باغچه نیز در آن وجود دارد، گفت: نمی توان باغچه یک خانه با 20 یا 30 اصله درخت را باغ نامید.

علی اعطا در ادامه در تکمیل سخنان هاشمی گفت: باغ در عرف مفهومی دارد که این زمین شامل عرف باغ نمی شود. نباید کاری کرد مردم جرات کاشت درخت هم نداشته باشند.

حجت نظری نیز در توضیح این پرونده گفت: این ملک در سنوات گذشته باغ بوده اما زمانی برای استفاده از امتیاز برج باغ ها زمین را باغ شمرده و حالا که مصوبه برج باغ ها لغو شده می خواهند وضعیت زمین را بازگردانند.

وی با اشاره به عکس های ماهواره ای سال 58 مربوط به این زمین گفت: در گذشته این زمین باغ بوده و ما باید به سوداگری و یا غیرسوداگری رای دهیم.

الهام فخاری با اشاره به مدارکی که در این پرونده وجود دارد گفت: مستندات قانونی نشان می دهد این زمین باغ بوده زیرا دارای درختان جنگلی است نه درختان مثمر و غیرمثمر که در باغچه های خانگی می کارند. 

در نهایت اعضای شورا با 12 رای موافق به باغ بودن آن رای دادند.

در ادامه پرونده زمینی در خیابان ستارخان مورد بررسی قرار گرفت. این ملک بخشی از یک پلاک ثبتی مادر بود که به پیشنهاد رسولی در زمین هایی که دارای پلاک مادر هستند کل پلاک باغ تشخیص داده شود، زیرا دادن رای به یک بخش تفکیکی شده به عنوان باغ، پاداش دادن به بخش هایی که باغ را خشک کرده اند، است.

در نهایت این پرونده هم باغ تشخیص داده شد.

پرونده دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، زمینی 51 هزار متری در منطقه 21 بود که یک بار باغ تشخیص داده شده بود در این زمین 581 درخت کاشته شده بود که کمیسیون با توجه به مساحت ملک اعلام کرده بود این زمین برای تشخیص باید 2579 درخت داشته باشد، همچنین در پرونده این باغ قطع 30 درخت وجود داشت. 

مختاری در دفاع از باغ بودن این زمین گفت: این زمین در غرب تهران است که دارای درختان کهنسال بوده اما شبانه قطع شده و جای آنها نهال کاشته شده، ما همچنان معتقدیم این زمین باغ است اما در نهایت به دلیل مستندات موجود اعضا به باغ بودن آن رای ندادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز