خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راه راهور ناجا به ایلنا خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک برای به‌روزرسانی آمار نقاط حادثه‌خیز در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۹۱

رییس پلیس راه راهور ناجا از تشکیل کمیته مشترک با راهداری برای بررسی و به روز‌رسانی نقاط حادثه‌خیز در کشور خبر داد.

سردار محمد حسین حمیدی (رییس پلیس راه راهور ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تجهیز کامیون‌ها به سیستم پایش گفت: در خصوص تجهیز کامیون‌ها به سیستم‌های پایش با مشکلاتی روبرو هستیم و بحث اصلی نیز یارانه‌ای است که باید به کامیون‌داران داده شود تا بتوانند سخت‌افزار را نصب کنند. این موضوع در حال حاضر در شورای اقتصاد در حال بررسی است و چنانچه بحث مالی آن برطرف شود، مراحل اجرایی آن انجام خواهد شد.

رییس پلیس راه راهور ناجا درباره تردد اتوبوس‌های راهیان نور نیز توضیح داد: با توجه به اینکه تردد این اتوبوس‌ها سازمان‌یافته است، ما شرایط بهتری در خصوص کنترل این اتوبوس‌ها داریم. با بررسی فراوانی تردد این اتوبوس‌ها متوجه می‌شویم که این اتوبوس‌ها به نسبت سایر خودروهای عمومی هم به لحاظ مدیریتی و هم به لحاظ کیفیت بالاتر هستند.

سردار حمیدی با بیان اینکه در جریان سیلی که حدود دو ماه پیش در کشور اتفاق افتاد، یک سری جاده‌ها دچار نقص شده و البته تلاش‌هایی برای برطرف شدن این نقص‌ها در حال انجام است، ادامه داد: پلیس راهور با عوامل راهداری کمیته مشترکی را تشکیل داده‌اند تا تمام راه‌های مواصلاتی کشور بررسی شده و نقاط حادثه‌خیز را به روزرسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به روزرسانی نقاط حادثه‌خیز در خصوص تامین اعتبار و اصلاح راه‌ها اقدام خواهد شد. این اقدامات نیازمند زمان است تا به طور کامل همه موارد بررسی شده و مشخص شود که چه میزان از علت تصادفات به راه‌ها بستگی دارد. البته یک سری از راه‌های اصلی و فرعی در جریان سیل از بین رفته‌اند و باید دوباره ساخته شوند. در حال حاضر راه‌های فرعی جایگزین شده‌اند که در حد همین یک الی دو ماه است و باید کارهای اساسی در خصوص این راه‌ها صورت بگیرد.

رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه باید نقاط مستعد تصادفات نیز شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای مناسبی در خصوص کاهش حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها داشته باشیم. ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در اغلب کشورهای دنیا در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، اما این میزان در کشور ما بیش از ۶۰ درصد است. از همین‌رو این موضوع در کمیسیون ایمنی راهها و شورای ترافیک کشور مطرح شده و در حال پیگیری آن هستیم در این خصوص نیازمند یک همکاری بین‌بخشی هستیم و چنانچه در این زمینه فعالیت موثری داشته باشیم، در کاهش حوادث موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز