خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

آسیب‌دیدگی منازل بیش از ۲ هزار ایثارگر در سیل/اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال ایثارگران در مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۶۷۷

معاون توسعه و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه منازل ۲۴۷۰ ایثارگر در سیل آسیب دیده‌اند، گفت: مدارک شناسایی ایثارگران ظرف کمتر از یک ماه تا ۴۵ روز به آنها تحویل داده می‌شود.

سید منصور میرمرادی (معاون توسعه و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ایثارگران در مناطق سیل‌زده گفت: بیمه کوثر در حوزه ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران در مناطق سیل‌زده ورود کرده و براساس ارزیابی‌هایی که کارشناسان بیمه از مناطق سیل‌زده داشتند، برای ایثارگران در این مناطق پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: زمانی که وضعیت مناطق باثبات شد و امکان کارشناسی دقیق به وجود آمد، کارشناسان بیمه ورود کردند و امروز خوشبختانه از مجموعه خسارت‌های وارده، براساس آمار تاکنون در حدود ۳۵ درصد پرداخت شده است و اگر تاخیری در کار وجود دارد به جهت کار کارشناسی و اقناع جامعه ایثارگری است تا خسارت‌ها به درستی پرداخت شود.

معاون توسعه و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه صندوق اشتغال برای افرادی که از نظر اشتغال در مناطق سیل‌زده دچار آسیب شده‌اند، اختصاص داده شد. همچنین در خصوص استهمال وام ایثارگران نیز اقداماتی در دست بررسی است. بنیاد تمام تلاش خود را می‌کند که در بازپرداخت اقساط به ایثارگران فشاری وارد نیاید.

میرمرادی با اشاره به کمک‌های دولت به سیل‌زدگان گفت: بنیاد شهید به ایثارگرانی که منازل‌شان به صورت صددرصد تخریب شده یا منازلی که قابل اسکان نبوده و نیاز به بازسازی داشته باشد، وام تبصره‌ای می‌دهد و در استان‌های آسیب دیده به ویژه استان لرستان بستر دریافت این وام فراهم شده است.

وی با اشاره به کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۱۸ هزار بسته برای سیل‌زدگان از سوی این ستاد در نظر گرفته شده بود که به ۷۰ نفر از ایثارگران ساکن مناطق معمولان در لرستان تحویل داده شد.

معاون توسعه و منابع بنیاد شهید درباره آمار ایثارگران آسیب‌دیده از سیل گفت:تاکنون براساس آمارها خسارت به ۲۴۷۰  ایثارگر برآورد شده است، البته این خسارت‌ها از ۵ تا ۱۰۰ درصد است. پیش‌بینی ما این است که با حوصله و سعه‌صدر ایثارگران کارها را پیش‌ ببریم و مشکلات آنها سریعتر مرتفع شود.

میرمرادی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای ایثارگرانی که بر اثر سیل مدارک خود را از دست داده‌اند، صورت گرفته است، خاطرنشان کرد:در صورت از دست رفتن هر گونه مدارکی، بدون هیچ‌گونه مانعی این مدارک قابل چاپ و تحویل است و چنانچه مدارک بنیاد از دست رفته باشد، با ورود به سایت قابل دسترسی است و ظرف کمتر از یک ماه تا ۴۵ روز تحویل ایثارگران داده می‌شود. همچنین با هماهنگی که با سازمان ثبت احوال کشور و سازمان ثبت اسناد صورت گرفته، هرگونه مدارک از دست رفته ایثارگران به سرعت قابل دریافت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز