خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

انتقاد از افزایش غیرقانونی هزینه‌های آموزش رانندگی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان/هیچ کیفیت و تغییر محسوسی در آموزش نمی‌بینیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۳۶

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش غیرقانونی هزینه‌های آموزش رانندگی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان انتقاد کرد.

سردار سید کمال هادیانفر (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) در خصوص افزایش قیمت آموزشگاه‌های رانندگی گفت: یکی از انتقادات ما به مرکز صدور گواهی‌نامه‌ پلیس راهور همین موضوع افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در آموزشگاه‌های رانندگی است. روزی که من از راهور رفتم، هزینه آموزشگاه‌های رانندگی با رعایت الزامات قانونی و در نظر گرفتن سود آموزشگاه‌ها در حدود ۲۲۰ هزار تومان بود.

وی با تاکید براینکه حتما در خصوص این افزایش قیمت اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: امروز باعث نگرانی است که هیچ کیفیت و تغییرمحسوسی در آموزش نمی‌بینیم. در قیمت بنزین نیز تا این لحظه هیچ گرانی اعلام نشده است، اما هزینه آموزش رانندگی به یک میلیون و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده‌است و آموزشگاه‌ها این هزینه را به بهانه‌های مختلف دریافت می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دریافت هزینه بالا به بهانه‌های مختلف توسط آموزشگاه‌ها کاملا غیرقانونی و غیراخلاقی است، تصریح کرد: قطعا در فرصت مناسب در خصوص این آموزشگاه‌ها اقدام خواهیم کرد. البته جلساتی با رییس اتحادیه آموزشگاه‌ها داشتیم و در این جلسات همه نکات مطرح شده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه پیش‌نویسی در خصوص موضوعات مختلف آموزشگاه‌های رانندگی به دولت ارسال شده، خاطرنشان کرد: به مرکز صدور گواهی‌نامه اعلام کردیم، تمامی فرآیندها و الزامات قانونی در آموزش رانندگی را مشخص کند. همچنین مجوزی به عنوان الگو به یک آموزشگاه در مجموعه شهرک آزمایش داده شده، تا مانند آموزشگاه‌های دیگر در کنار جذب افراد و رعایت الزامات قانونی، هزینه‌هایش قابل محاسبه باشد تا ببینیم که منطق این عددی که آموزشگاه‌های رانندگی دریافت می‌کنند، چیست و چگونه به این عدد یک میلیون و ۲۰۰ تومان دست پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما سامان‌دهی این مراکز آموزشگاهی است، تاکید کرد: پیش‌‌بینی کارشناسان ما این است که در صورت انجام همه این فرآیندها و با احتساب ۳۰ درصد سود هزینه کل آموزش رانندگی می‌تواند کمتر از آن چیزی تمام شود که در حال حاضر توسط آموزشگاه‌ها دریافت می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان  اینکه نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها توسط معاونت مربوطه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از هزینه آموزشگاه‌ها توسط صنف آموزشگاه‌های رانندگی در وزارت صمت تایید شده، اما باید در خصوص وضعیت آموزش یک بازنگری انجام دهیم، چراکه ما به وضعیت آموزش و رانندگانی که جدید گواهی‌نامه دریافت می‌کنند، معترض هستیم، چراکه درصد زیادی از تصادفات ما مربوط به افرادی است که گواهی‌نامه پایه سه دارند و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را سامان‌دهی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز