خبرگزاری کار ایران

آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۹۶

آیین تکریم و معرفی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تکریم و معرفی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، آیت‌الله تسخیری، حجج اسلام محمدی ری‌شهری، محسن قمی و سیدهاشم رسولی محلاتی، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علیرضا رشیدیان (رئیس سازمان حج و زیارت) و تعدادی از مسؤولان فرهنگی و مذهبی کشور حضور داشتند.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم با بیان اینکه حجت‌الاسلام قاضی عسکر مدیری معتقد به تقریب مذاهب بود، گفت: حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر دارای شجاعت و پیگیری مجاهدانه برای راه‌اندازی حج خصوصا پس از فاجعه منا بود. همچنین در پیگیری حقوق زائران شخصیتی مثال‌زدنی داشت و ساده زیستی، پختگی در حوزه سیاسی و پرهیز از جناح گرایی در همه ادوار از خصوصیات‌شان به شمار می‌رود.

وی با اشاره دیگر ویژگی‌های نماینده پیشین ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: حمایت از کارگزاران و خادمین حج و زیارت، توجه به ارتقاء سطح خدمات و توسعه آموزش‌های کارکنان، اعتقاد به خرد جمعی و گوش سپردن به همگان خصوصیات مثال‌زدنی وی بود. به نحوی که از او چهره‌ای ماندگار ساخته است.

در این مراسم همچنین سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد، گفت: نقش حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بعد معرفت افزایی و ابعاد معنوی و فرهنگی حج بر کسی پوشیده نیست، کارهای مختلف ایشان چه در دوره حضورشان به عنوان نماینده ولی فقیه و چه در دوره سرپرستی قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: از زمان حضور ایشان در سازمان حج و زیارت در پژوهشگاه حج و‌ زیارت به عنوان یک مکان تخصصی با صدها منشور معتبر، کتابخانه تخصصی حج و ‌زیارت، شبه شناسی و همچنین در حوزه آموزش‌ها و توجه به گروه مخاطبان، شاهد پیشرفت و ابعاد مختلف معرفت افزایی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه نقش سیاسی و اجتماعی حج و ابعاد مهم زیارت در دوره‌های متوالی حضور آقای قاضی عسکر و همچنین تعامل با دنیای اسلام و عربستان، ارتباطات قابل توجهی بوده که به شکل طبیعی و‌ مویرگی برقرار شده است، در واقع این شخصیت فرصت‌های بدیعی را برای ارتباطات ایران اسلامی با دنیای اسلام فراهم کرد.

صالحی با بیان اینکه ارتباط با مقامات عربستانی همراه با حفظ عزت ایرانی در دوره حضور و مسئولیت ایشان به خوبی شکل گرفت و در فضای توجه به خدمات زائر اعم از رفاهی و‌ زیارتی و همچنین در پیگیری امور حج و‌ زیارت خدمات قابل توجه داشت، ادامه داد: مساله کرامت و عزت زائر حج یک مساله جدی برای زائران بود و ایشان وقت زیادی برای این موضوع گذاشتند و به طور کلی دغدغه زائر یک موضوع روزمره برای ایشان به شمار می‌رفت. بی شک جایگاه ایشان در تاریخ حج و  زیارت به واسطه حضور ایشان ماندگار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با وجود شناختی که از دیرباز از ایشان دارم خلاءهای موجود در سازمان حج و زیارت را پر خواهند کرد و گام به گام همراه با انقلابی که با رویش روبرو بوده است در فضای حج و‌ زیارت نیز رویش بیشتر را پیاده سازی خواهند کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: ایشان جایگاه قابل توجهی در فضای حو‌زه علمیه دارند، سرپرستی سازمان حج و زیات نیازمند یک پایگاه معتمد در میان حو‌زیان است که ایشان از این جایگاه همچون حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برخوردا هستند.

وی در پایان گفت: سابقه‌ای که ایشان در این حوزه دارند در کنار حسن تعامل و ارتباطات ایشان با فضای تعاملات عمومی و تخصصی قابل توجه است.

در این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت آستان شاه عبدالعظیم الحسینی، آیت‌الله حسینی بوشهری و جمعی از اساتید حوزه از مجموعه آثار «حج خونین» رونمایی شد.

گفتنی است، روز گذشته مقام معظم رهبری در حکمی حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب را به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز