خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

باید به سمت تحقق مدیریت یکپارچه شهری گام برداریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۹۴

عضو شورای شهر تهران گفت: باید به سمت تحقق مدیریت یکپارچه شهری گام برداریم، زیرا این امر به مصلحت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمود میرلوحی در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها، سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم و همچنین روز کارگر  گفت: روز شهادت شهید مطهری روز معلم نامگذاری شده و این روز را به معلمان پرتلاش، صبور تبریک عرض می‌کنم زیرا بسیاری از معلمان در دورترین نقاط کشور و روستاها درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کارگران قشر زحمتکشی هستند، گفت: کارگران در تولید، صنعت و صادرات و تکنولوژی اقدامات موثری را انجام داده‌اند و امروزه با حضور آنها در حوزه صادرات و صنعت کشور به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم.

میرلوحی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه روز شوراها اظهار کرد: 20 سال از عمر شوراها می‌گذرد که تجارب خوبی نیز کسب شده است. در سال 75 و پس از چند مرحله بازنگری سرانجام قانون شوراها به تصویب رسید که البته در این مسیر مجلس پنجم و آیت‌الله رفسنجانی تلاش های فراوانی داشته‌اند.

میرلوحی درخصوص جایگاه شوراها گفت: دولت اصلاحات در‌ آن مقطع و در زمان اجرای انتخابات شوراها ایستادگی کرد و در نهایت انتخابات در آن مقطع رقم خورد. در حال حاضر 120 هزار نفر از نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا در حال فعالیت هستند.نمایندگان مردم در شوراهای شهر، بخش و روستا فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهند، اگر شوراها نبودند در کشور با مشکلات گسترده‌ای روبرو می‌شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید به سمت تحقق مدیریت یکپارچه شهری گام برداریم، زیرا این امر به مصلحت کشور و بودجه است همچنین یک الزام برای کشور  است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین افزود: در قانون شوراها، ماده 80 وظایف شوراها مورد تاکید قرار می‌گیرد و در بندهای مختلف این قانون از جمله بند 5 به برنامه‌ریزی مشارکت مردم، بند 6 ترغیب و تشویق مردم و گسترش مراکز تفریحی و سایر بندها به جایگاه شوراها و اهمیت آنها و البته وظایف شوراها اشاره شده است.

عضو شورای شهر تهران درخصوص عدم توجه رسانه ملی به بزرگداشت روز شوراها گفت: باتوجه به اینکه روز گذشته نهم اردیبهشت ماه روز شوراها بود انتظار بود رسانه ملی با دعوت از کارشناسان و خبرگان در تبیین جایگاه شوراها برنامه‌هایی را برگزار کند.اما متاسفانه نهم اردیبهشت ماه امسال شوراها غریب بودند و البته انتظار ما از دولت و وزارت کشور نیز این است که عنایت بیشتری را به جایگاه شوراها داشته باشند و در راستای نفوذ و گستره اختیارات شوراها تلاش بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز