خبرگزاری کار ایران

جذب ۲۰۰ هزار حامی برای ایتام در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۹۷

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جذب ۲۰۰ هزار حامی برای ایتام در ماه رمضان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد برای مناطق سیل‌زده و اقدامات جشن رمضان که امروز در کمیته امداد برگزار شد، گفت: سال ۹۷، شرایط سختی داشتیم امیدواریم سال ۹۸ اینگونه نباشد، زیرا برای مردم شوک بزرگی بود و دچار مشکلات فراوانی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: مجموع کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است در حالی که کمک‌های جشن نیکوکاری فقط ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: در سال جاری قصد ما این است که میزان کمک‌های مردمی را به ۳ هزار میلیارد تومان برسانیم.

او درخصوص کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای سیل‌زدگان تصریح کرد: ۱۶۸ میلیارد تومان برای سیل زدگان جمع‌آوری شده است که ۴۷ میلیارد تومان آن نقدی و۱۶ میلیارد تومان آن کالا بوده است.در روزهای اول سیل ۲۴ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک شد و ۹۹ درصد کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای ساخت مسکن و خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

عسگریان بیان کرد: ساخت و تعمیر ۲۵ هزار مسکن در مناطق سیل زده در دستور کار امسال قرار دارد، ۸ هزار از این منازل نیاز به ساخت کامل دارند که ۲۵۰۰ واحد شهری و ۵۵۰۰ واحد روستایی است.همچنین تجهیزات ۲۵ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد به طوری که هزینه‌ها بالاست و نیاز به اعتبار زیادی دارد. دو هزار تن علوفه نیز به این مناطق ارسال شده است.

وی با اشاره به پویش‌های مردمی برای کمک به سیل زدگان گفت: پویشی در وزارت بهداشت و دانشجویان آنها راه افتاده که برای ساخت و تجهیز مسکن است که ما نیز به این پویش می‌پیوندیم.

او در ادامه گفت: موکب هایی که در مناطق سیل زده هستند تا بعد از ماه مبارک رمضان در خوزستان می‌مانند. بنابروقوع سیل مقداری از برنامه عقب افتادیم اما سعی می‌کنیم به سرعت این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

عسگریان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵۰ مرکز نیکوکاری در کشور در محلات مختلف فعال است، گفت: قصد داریم تعداد این مراکز را به سه هزار مرکز افزایش دهیم که در این صورت تعداد آنها به حدود پنج هزار مرکز نیکوکاری خواهد رسید.

وی گفت: می‌خواهیم در ماه مبارک رمضان ۲۰۰ هزار حامی برای ایتام جذب کنیم به طوری که حامی‌ها ۱۴۸ هزار یتیم را تحت پوشش خود دارند که ماهانه ۲۵۳ هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنند و تقریباً تمامی ایتام کشور تحت پوشش ما هستند.

او همچنین اظهار کرد: در طرح محسنین ۱۴۲ هزار نفر تحت پوشش هستند که حامی‌ها ماهانه ۱۳۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنند.سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان مردم به ایتام و محسنین کمک کردند که با افزایش حامی هم سرانه پرداختی زیاد می‌شود و هم تعداد ایتام بالا می‌رود.

وی در خصوص زکات فطره گفت: کل زکاتی که سال گذشته جمع‌آوری شد ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال قصد داریم آن را به ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم. همچنین سال گذشته زکات واجب فطریه ۱۳۵ میلیارد تومان بود که امسال آن را به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم.

عسگریان گفت: شش میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که ۳۰۰ میلیارد تومان مردم از طریق آنها کمک کردند. همچنین  در سال جاری تعداد مشترکان پیامکی خود را به یک میلیون نفر خواهیم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز