خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های متاثر از سیل

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۴۸

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به عملیات صورت گرفته در مناطق سیل زده گفت: به ۶۳۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۳۰۶ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور گفت: عملیات مربوط به سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۷ اردیبهشت ۹۸در ۳۱ استان کشور و بیش از ۳۸۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی صورت گرفته است. همچنین در این میان به ۶۳۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۳۰۶ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

سلیمی ادامه داد: ۸۳۴۵ نفر با بالگرد، قایق و خودروهای امدادی جمعیت به مناطق امن انتقال یافتند. علاوه بر این ۴۸۲۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۷۹۳۰ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۲۳ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۳۰۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۹۳ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۴۷ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۲۰ از امدادگران و نجاتگران اقدام شده است.  امدادرسانی در ۱۰ استان کشور شامل ایلام، گلستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز