خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

حذف مالاریا یکی از اهداف توسعه کشور و منطقه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۶۳

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: سال 2015 در دنیا 21 کشور متعهد شدند که تا سال 2020 مالاریا را حذف کنند اما 11 کشور نتوانستند و 10 کشور دیگر از جمله ایران تصمیم گرفتند که این مسیر را ادامه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمدمهدی گویا در مراسم روز جهانی مالاریا که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: در بین 10 کشوری که تصمیم گرفتند تا سال 2020 مالاریا را خذف کنند، 3 کشور چین، مالزی و ایران، جمعیت و وسعت متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارند و امکان ندارد که حذف مالاریا در ایران با جمعیت بیش از 82 میلیون نفر را با امارات که دارای 3 میلیون نفر است، قابل مقایسه باشد.

وی یادآور شد: ایران مرزهای گسترده ای دارد و اگر از حذف مالاریا در ایران صحبت می کنیم نباید فراموش کنیم که در پاکستان سالانه دو میلیون نفر و در افغانستان سالانه بیش از 320 هزار نفر به مالاریا مبتلا می شوند. با توجه به حجم تردد جمعیت بین این دو کشور و ایران، دستیابی به هدف حذف مالاریا یکی از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت حذف مالاریا در کشور را نه یک هدف بهداشتی بلکه یکی از اهداف توسعه کشور و منطقه دانست و گفت: تعداد موارد ابتلا در کشور در مقایسه با گذشته، به چندین مورد کاهش یافته چون در کشور برنامه 10 ساله ای در حال اجرا است و این برای مسئولان سازمان جهانی بهداشت نیز، غیر قابل باور است.
 
 گویا با بیان اینکه چالش های حذف مالاریا خارج از اراده و اختیارات وزارت بهداشت است، از حجم ترددهای غیر قانونی، حاشیه نشینی و هماهنگی کشورهای همسایه به عنوان مهمترین چالش های حذف مالاریا در کشور یاد کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز