خبرگزاری کار ایران

شناسایی و دستگیری دو شکارچی پلنگ

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۲۵

جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز ۲ قلاده "پلنگ" در شهرستان "بهشهر" خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن مفخمی شهرستانی گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق به خصوص قاچاق منابع ملی و به منظور حفاظت از گونه‌های حیوانات وحشی و کمیاب در مناطق بکر و جنگلی استان، فرماندهی انتظامی استان با همکاری عوامل یگان حفاظت محیط زیست اقدامات گسترده پلیسی را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: در پی کسب خبری از کارشناسان محیط زیست شهرستان "بهشهر" مبنی بر اینکه شکارچیان غیر مجاز در مناطق جنگلی آن شهرستان اقدام به شکار ۲ قلاده پلنگ کرده و لاشه آن را آتش زدند، موضوع پرونده برای رسیدگی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران اظهار کرد: با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای خاص و فنی پلیس، ۲ متهم این پرونده از شکارچیان غیر مجاز شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

مفخمی افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کردند و در اظهارات خود عنوان داشتند، پس از شکار ۲ قلاده پلنگ قصد انتقال و فروش پوست آنان به یکی استان‌های مرزی کشور را داشتند که با هوشیاری مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پوست هر ۲ قلاده پلنگ در مخفیگاه متهمان کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی پوست‌های مکشوفه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شد.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز