خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح چرایی عدم امدادرسانی به سیل‌زدگان مستقر در خارج از کمپ‌ها/توزیع چادر در مناطق ناامن به صلاح مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۷۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر توضیحاتی را در خصوص چرایی عدم امدادرسانی به سیل‌زدگان مستقر در خارج از کمپ‌ها ارائه کرد.

علی اصغر پیوندی (رئیس جمعیت هلال‌احمر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به برخی از مردم سیل‌زده در استان خوزستان که در کمپ‌ها حضور ندارند، امدادرسانی صورت نمی‌گیرد، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: چادر از اقلامی است که وظیفه داریم به مردم بدهیم، اما آنها باید در نقطه ایمن حضور داشته باشند تا بتوانند از چادر استفاده کنند. در برخی مناطق منزل افراد را آب گرفته و ایمنی وجود ندارد، ما نمی‌توانیم به آنها چادر بدهیم و دادن چادر به آن افراد به صلاح‌شان نیست.

 وی ادامه داد: تلاش ما این است که مردم از مناطق خطر دور شده و در نقاط امن حضور داشته باشند،  در حال حاضر در حدود بیش از ۴۰ هزار چادر در کل کشور در این ایام توزیع شده است و چنانچه لازم باشد بازهم چادر توزیع خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: امکان دارد در نقاطی به دلیل اینکه سیل پیشرفت می‌کند، امدادرسانی به برخی افراد به درستی صورت نگیرد که با لکه گیری و مرور دوباره آن مناطق به همه افراد امدادرسانی و اقلام زیستی مورد نیاز بین مردم توزیع می‌شود. در حال حاضر نیز اقلام زیستی ۷۲ ساعت را در اختیار افراد قرار داده‌ایم.

وی درباره ایجاد کمپ برای افرادی که منازل‌شان را در استان لرستان و شهر معمولان و پلدختر از دست دادند، گفت از ابتدا قصد ما در لرستان ایجاد کمپ بود، اما مقاومت‌هایی صورت گرفت و مردم تمایلی به حضور در کمپ نداشتند، و از همین رو ما چاد را خانه به خانه برای اساس توزیع کردیم. برخی افراد چادرها در حیاط منازلشان برپا کردند، اما همانطور که گفتم تلاش برای ایجاد کمپ بود که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره خسارات وارد شده به وسایل امداد و نجات از جمله بالگردها گفت: خسارات مختصری در حین امدادرسانی به بالگردها ایجاد شده بود که بلافاصله مشکل برطرف شده و به چرخه امداد و نجات بازگشت و آسیب جدی به تجهیزات وارد نشده است. در شرایط اضطراری به دلیل هیجانات موجود برخی افراد قصد سوء استفاده دارند که ممکن است، خسارات ناچیزی به وسایل و تجهیزات امدادرسانی ایجاد شود، اما خوشبختانه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و امدادرسانی همچنان ادامه دارد و بالگرد به سرعت به سیستم امداد هوایی بازگشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز