خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی مطرح کرد:

تاکید بر تقویت بانک اطلاعاتی شهرداری تهران در حوزه ماشین‌آلات دیزل

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۲۵۱

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: کانال‌ها و مسیل‌ها می‌توانند بخشی از رواناب‌ها را هدایت کنند؛ ولی قادر به جهت‌دهی به همه آنها نیستند و به همین خاطر، مسئله حریم شهر تهران اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری در سال ۱۳۹۸ با حضور رئیس و مشاوران این کمیته صبح امروز تشکیل شد.

در نوبت نخست این جلسه که بررسی لایحه «ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران» اختصاص داشت، نماینده شرکت پایش و کنترل کیفیت هوای تهران به تشریح لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران پرداخت و الزام کلیه ماشین‌آلات عمرانی دیزل و دیزل ژنراتورها در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران برای اخذ تائیدیه معاینه فنی محیط زیستی، کنترل آلودگی صوتی توسط ماشین‌آلات در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی و ... را از جمله اهداف و ویژگی‌های این لایحه برشمرد.

پس از این توضیحات، سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری از نماینده شهرداری درباره سهم آلاینده دیزل در آلودگی‌هوا، دامنه و عمق این لایحه از منظر انواع ماشین‌آلات، فازبندی اجرای و قدرت بازدارندگی لایحه شهرداری سوالاتی را پرسید.

همچنین مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری هم سوالاتی درباره وضعیت حقوقی و فنی لایحه شهرداری، بار مالی حاصل از اجرای این لایحه و ضوابط و نحوه تهیه دستورالعمل تاییدیه معاینه فنی پرسیدند که نماینده شهرداری به این سوالات پاسخ داد.

پس از سوالات مشاوران کمیته محیط زیست و پاسخ‌های نماینده شرکت پایش و کنترل کیفیت هوای تهران، سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بر ضرورت تقویت بانک اطلاعاتی شهرداری تهران در حوزه ماشین‌آلات دیزل تاکید کرد و اظهار داشت: دامنه تحت پوشش لایحه «ساماندهی منابع آلاینده در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران» بسیار وسیع است و به همین خاطر، ضروری است شهرداری بر اجرای فازبندی این طرح متمرکز شود.

وی ادامه داد: جهت‌گیری شهرداری تهران باید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌هایی که آلودگی بیشتری تولید می‌کنند، در اولویت این لایحه قرار گیرند.

در بخش دوم جلسه امروز کمیته محیط زیست، طرح راهبردی مدیریت و برنامه‌ریزی حریم پایتخت مورد بررسی گرفت.

حسینی میلانی توجه به حریم پایتخت را نکته‌ای مغفول مانده در مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته برشمرد و تصریح کرد: سیلاب‌های اخیر موجب شد تا توجهات نسبت به موضوع حریم شهر تهران و همچنین روددره‌ها جلب شود. توسعه جغرافیایی شهر، تجاوز به حریم رودها‌، کاهش سطوح نفوذپذیر به ویژه نابودی باغات، وسعت تمامی حوضه‌های مشرف به تهران و شیب تند اراضی کوهستانی موجب شده تا عموما کمتر از ٣٠ دقیقه امکان وقوع سیل در تهران وجود داشته باشد.

وی افزود: کانال‌ها و مسیل‌ها می‌توانند بخشی از رواناب‌ها را هدایت کنند؛ ولی قادر به جهت‌دهی به همه آنها نیستند و به همین خاطر، مسئله حریم شهر تهران اهمیت پیدا می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران کاهش مصرف از سفره‌ آب‌های زیرزمینی و ضرورت استفاده از پساب‌ها برای آبیاری فضاهای سبز را از الزامات دوره کنونی دانست و خاطرنشان کرد: مسئله فرونشست در مناطق جنوبی و توسعه شهری تهران از مسائل مهمی است که در حوزه حریم مطرح هستند که ضرورت توجه بیشتر به این مسئله را می‌طلبد.

در ادامه این نشست، مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری به تشریح و بررسی طرح راهبردی مدیریت و برنامه‌ریزی حریم پایتخت پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز