خبرگزاری کار ایران

نمکی خبر داد:

تلاش برای ارایه تسهیلات به منظور درمان رایگان ناباروری

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۲۱

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم استان فارس در خدمت به همنوعان خودشان، بهترین، ایثارگرترین و عاشق ترین مردم سرزمین ما هستند و نقش خیرین سلامت در این استان، بی‌بدیل و ستودنی است.

به گزارش ایلنا،‌ سعید نمکی در حاشیه افتتاح بلوک زایمانی الزهرا(س) بیمارستان استاد مطهری جهرم گفت: با استفاده از ظرفیت بسیار ارزشمند و بالای خیرین در استان فارس، می‌توان کارهای بسیار بزرگی در سطح استان انجام داد و به مسئولان مناطق مختلف فارس توصیه کردم که فراتر از ساخت چندین تخت بیمارستانی باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت بی‌‌بدیل خیرین سلامت در استان فارس، نقشه‌‌راهی تدوین می‌شود تا به عنوان الگو برای کل کشور قابل استفاده باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان فارس طرحی در حال آماده‌‌‌سازی است، اظهار داشت: در راستای طرح تحول سلامت تا پایان سال آینده باید حداقل امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی برای مردم این استان فراهم شود.

نمکی افزود: از روز اول برنامه داشتیم که برای عشایر کشور به عنوان یک جمعیت بسیار ارزشمند و مولد و جزو لاینفک فرهنگ این سرزمین بتوانیم به آنها خدمات مستمر بهداشتی را ارائه دهیم و در این راستا ۱۸ خانه بهداشت عشایری سیار رونمایی و حدود ۴۰۰ کانکس به همراه ۴۰۰ بهورز از خود عشایر به مناطق ییلاقی و قشلاقی اعزام شد.

وی درخصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: شرایط این دانشگاه بسیار عالی است و آن را در صدر دانشگاه های کشور می بینم که با مدیریت لایق و دلسوز توانسته با تعامل خوب با مردم، زیرساخت‌هایی را ایجاد کند.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح دانشکده پرستاری و پیراپزشکی حاج فرج‌‌الله ممتاز جهرم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم توانسته خیرین را متقاعد کند که علاوه بر بخش درمان، حوزه آموزش نیز نیازمند کمک خیرین است.

نمکی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم از نظر سطح علمی و پرورش نیروی انسانی عملکرد خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم از این دانشگاه به عنوان یکی از قطب‌‌های مهم جنوب کشور یاد کنیم.

وی با بیان اینکه بلوک زایمانی الزهرا(س) جهرم با مشارکت خیرین سلامت برای مراقبت از مادران باردار و نوزادان ساخته شده و از بهترین مراکز زایمانی در کشور است، ابراز داشت: فرزندآوری و موضوع جمعیت یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بزرگان نظام از جمله رهبری است چون تعداد سالمندان رو به افزایش و رشد جمعیت به سمت منفی شدن در حال حرکت است.

وزیر بهداشت ادامه داد: مقرر شد که با سرمایه‌گذاری وزارت بهداشت و کمک خیرین سلامت بتوانیم بخش‌های ناباروری را تقویت کنیم تا خانواده‌های که قصد فرزندآوری دارند اما مشکلاتی دارند، به‌طور رایگان درمان شوند و تسهیلاتی را ایجاد کنیم که افرادی که تمایل به فرزندآوری دارند، با حداقل سختی شرایط و در بهترین بخش‌ها بتوانند زایمان طبیعی داشته باشند.

نمکی افزود: خوشبختانه مجموعه‌ای از بهترین‌ها در این مرکز درمانی در جهرم فراهم شده که امیدوارم خدمات ارزشمندی را به مردم این منطقه از کشور ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز