خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره ۱ داراب با حضور وزیر بهداشت

کد خبر : ۷۴۹۷۶۰

وزیر بهداشت گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده داراب در مجلس داشتیم، تصمیمات خوبی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های داراب و زرین دشت اتخاذ شد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داراب گفت: طرح توسعه اورژانس بیمارستان زرین‌دشت اجرا می‌شود و حضور پزشک متخصص در این بیمارستان در طول هفته افزایش می‌یابد در حالی‌که حضور پزشک متخصص در سال‌های قبل در این بیمارستان دو روز در هفته بود.

وی افزود: کمبودهای تجهیزاتی و دستگاه‌های مورد نیاز این بیمارستان تامین می شود و در شهرستان داراب نیز مرکز جامع سلامت شهری شماره ۱ افتتاح و مقرر شد که این مرکز برای افزایش دسترسی مردم به خدمات، تا ساعت ۲۴ فعالیت کند.

وزیر بهداشت با اشاره به کمک‌های وزارت بهداشت برای بهبود سیستم تاسیساتی و تهویه بیمارستان داراب گفت: قرار شد که دسترسی به خدمات بهداشتی در برخی مراکز و روستاهای دور افتاده شهرستات داراب تسهیل شود و به دلیل حضور عشایر در این شهرستان، خانه‌های بهداشت عشایری نیز در سطح شهرستان برای عشایر توزیع می‌شود. همچنین روند ساخت بیمارستان دوم تسریع می‌شود تا با سرعت برای بهره‌مندی مردم از خدمات به بهره‌برداری برسد.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: دانشکده پیراپزشکی داراب فاقد چارت سازمانی است که این مشکل حل می‌شود و از همکارانم در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستم که برای توسعه برخی رشته‌های تحصیلی و زیرساخت‌های آموزشی در داراب و کاهش فاصله داراب با فسا و جهرم، برنامه‌ریزی کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی از ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در داراب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم که امسال با نگاه کارشناسی و انتخاب و جانمایی مناسب همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز شاهد افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در داراب باشیم.

به گزارش ایلنا، مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره ۱ (فاطمه الزهرا «س») داراب نیز با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. این مرکز در زمینی با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۷۷۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است و ۳۸ هزار نفر تحت پوشش این مرکز جامع است.

در این مرکز، بخش‌هایی مانند مراقب سلامت، پزشک خانواده، سلامت روان و تغذیه، مراقب سلامت دهان و دندان، بهداشت محیط و حرفه ای، مامایی، واکسیناسیون و سالن کنفرانس جهت آموزش های پیشگیرانه و بارداری وجود دارد.

همچنین ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی حاج فرج الله ممتاز جهرم با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. عملیات ساخت این مرکز آموزشی از سال ۹۴ در زمینی با زیربنای ۵۰۲۷ متر مربع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز شد و برای ساخت آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

این مجموعه آموزشی در سه طبقه و با ۱۵ کلاس درس، دو آزمایشگاه مجهز، دو سالن اجتماعات و واحدهای دیگر برای اساتید و دانشجویان با مشارکت حاج فرج الله ممتاز ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز