خبرگزاری کار ایران

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رقم صادرات روسیه به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۱۹

سفیر روسیه با تاکید بر تعاملات بین دو کشور ایران و روسیه گفت: حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مربوط به صادرات روسیه به ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری لوان جاگاریان  سفیر روسیه در ایران با محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد.

لووان جاگاریان سفیر روسیه در این دیدار بیان کرد: ما به تعاملات بین دو کشور تاکید کردیم و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مربوط به صادرات روسیه به ایران بوده است. همچنین تلاش می‌کنیم همکاری‌های مستقیم بین استان‌های مختلف روسیه و تهران را بیشتر کنیم. ما هیچ مشکلی برای ارائه تسهیلات به تجار ایرانی نداریم و بدون هیچ مشکلی آن را انجام می‌دهیم.

جواریان ادامه داد: پیشنهاد کردیم، معاون وزیر قفقاز شمالی برای پاره‌ای از اقدامات به ایران سفر کند.

وی در خصوص گردشگری گفت: هر دو کشور ایران و روسیه سعی می‌کنند، در زمینه گردشگری به یک توافق مناسب برسند، اما نکته حائز اهمیت در این زمینه پایدار بودن بعد فرهنگی است به این صورت که شما یک مرکز فرهنگی در روسیه دارید و بهتر است که یک مرکز فرهنگی روسی نیز در ایران به وجود بیاید.

محمد امامی امین (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری) در این نشست عنوان کرد: روابط سیاسی و امنیتی ایران و روسیه از حوزه استراتژیک عبور کرده، اما وقتی به حوزه اقتصادی می‌رسیم نمی‌دانم چرا اتفاقی می‌افتد که کارها محقق نمی‌شود.

وی خطاب به سفیر روسیه گفت: شما می‌توانید بیشتر از قبل نقش مهمی در زمینه روابط ایفا کنید و با توجه به نگاه آقای پوتین رئیس جمهور روسیه این فرصت یک فرصت طلایی است. اگر ما به دنبال ارتقای روابط هستیم باید تلاش‌های هر دو کشور بیشتر شود همچنین ما این اذعان را داریم که ظرفیت و توان استان تهران بسیار بالاست.

امامی امین تصریح کرد: در تهران حدود ۱۷ هزار کارخانه و ۶۰ شرکت صنعتی داریم که کاملا توان رقابت را دارند.

او افزود: طی دو، سه سال گذشته ما برای تعاملات اقتصادی تلاش‌های زیادی کردیم و سفرهای زیادی در این زمینه به مسکو داشته‌ایم. قرار بود شهریورماه یک نمایشگاه برگزار شود که با شرایط اقتصادی موجود برگزاری این نمایشگاه منتفی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان اظهار داشت: به هر حال علاقمندیم این فرصت را قدر بدانیم و تمام قد از ظرفیت‌هایی که داریم بهره ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز