خبرگزاری کار ایران

آغاز نشست وزرای اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۷۲

نشست وزرای شصت و دومین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل(CND) از امروز در وین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، هیئتی از ایران به سرپرستی اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این اجلاس حضور دارد.

ابتدای این نشست، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به‌عنوان معاون اول کمیسیون و رییس کمیته همگانی (بررسی قطعنامه ها) انتخاب شد.

در حاشیه برگزاری این نشست نیز، نمایشگاهی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های کاهش تقاضا، مقابله با عرضه، رویکرد اجتماعی شدن و طرح صیانت اجتماعی و نقش سمن‌ها برپا می‌باشد و همچنین سه کتاب «چهل سال خط مقدم در مبارزه علیه مواد مخدر»، «طرح ملی مبارزه با مواد مخدر در سند برنامه ششم توسعه» و «گزارش سال 2018 میلادی» به زبان انگلیسی در بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل (CND) بر اساس ماده 68 منشور ملل متحد در ساختار شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد اکوسوک (Economic and Social Council) به وجود آمد تا به‌عنوان ارگان مرکزی سیاست‌گزاری در درون سیستم ملل متحد در زمینه موضوع مواد مخدر عمل کند.

کمیسیون مواد مخدر دارای 53 عضو از 5 گروه جغرافیایی است و ارتقاء سازوکارهای بین‌‌المللی کنترل مواد مخدر، تأمین انتظارات ارگان‌های بین‌المللی در زمینه کنترل مواد مخدر و بررسی تمامی ابعاد مواد مخدر (قاچاق و مصرف) در جهان از اهداف این کمیسیون می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز