خبرگزاری کار ایران

۲۵ اسفند؛

فاز دوم خط ۷ مترو به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۰۲۰

فاز دوم بخش شمالی خط ۷ مترو به طول هفت و نیم کیلومتر و با سه ایستگاه هلال احمر، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، اضافه شدن ایستگاه جدید(هلال احمر)، تامین و نصب بلندترین پله برقی ایران در این ایستگاه، بهره‌‌‌‌‌برداری از سیستم‌‌‌های مخابراتی و ارتباطی، بهره‌برداری از سیستم مکانیزه کنترل قطار و تجهیزات (سیگنالینگ) با بهترین برند جهانی در اوج تحریم‌ها از فعالیت‌های شاخص انجام شده در فاز دوم بهره‌‌برداری به شمار می‌‌آید.

ایستگاه هلال احمر در خیابان هلال احمر و مابین ایستگاه‌های مهدیه و بریانک واقع شده است که با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان ضمن دسترسی به ایستگاه‌های این خط به ایستگاه‌های اتوبوسBRT مولوی و خاوران دسترسی خواهند داشت.

کل مسیر این پروژه به صورت زیرزمینی اجرا شده و یک دپو پارکینگ در ابتدا خط و یک پارکینگ در انتهای خط در نظر گرفته شده است.

ایستگاه‌‌های دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت که به علت وجود برخی مشکلات از جمله نقص در سیستم تهویه و سیگنالینگ تعطیل شده بود با رفع این نواقص و ایمن سازی دوباره راه اندازی می شود.

بهره‌‌برداری از خط هفت مترو تهران سبب می‌‌شود، مناطق مسکونی حاصل از گسترش شهر که در محدوده عبور خط هفت قرار دارند دسترسی آسان‌تری به مناطق مرکزی داشته باشند و از حجم اتومبیل هایی که به قصد مراجعه به مرکز شهر وارد بزرگراه‌‌های یادگار امام، چمران، شهیدهمت وشهید آیت‌‌الله حکیم، شهید محلاتی و بسیج می‌‌شوند، کاسته خواهد شد و همچنین با بهره‌‌برداری کامل، بیش از یک میلیون مسافر در روز می‌‌توانند با این خط جابه‌‌جا شوند.

خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت‌‌آباد ختم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز