خبرگزاری کار ایران

رئیس مدارس غیردولتی:

۳۴ مدرسه غیردولتی در استان تهران شهریه اضافه از دانش‌آموزان گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۱۴

رئیس مدارس غیردولتی تأکید کرد: هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.مجتبی زینی وند رییس مدارس غیردولتی در این نشست با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی مدارس غیردولتی عنوان کرد: مهمترین برنامه پیش روی ما بحث شهریه مدارس است. ما الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم آسیب‌شناسی کردیم و مواردی که باید اصلاح می‌شد، اصلاح شدند و الان در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد:  برای همه استان‌ها یک تقویم زمانبندی در نظر گرفته شده و تقریبا ۷ استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند و تا پایان این هفته آن را  ارائه خواهند داد. همچنین تا پایان هفته آینده نیز ما بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

زینی‌وند با بیان اینکه کارگروه الگو شهریه مطابق با ماده ۱۶ قانون بررسی و تعیین می‌شود گفت: کارگروه الگوی شهریه باید در مدارس تعریف شده، ما امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم. کلیه مراحل تایید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود. سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تایید می‌کند و بعد آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگویی نداشته‌ایم زیرا شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم های زمان و ۷ سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین شده است همه این موارد به خوبی پیش می رود و در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

 زینی وند در ادامه توضیح داد: برخی از استان‌های ما نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند‌. سال گذشته ما به این مسئله ورود کردیم و بیش از ۵۰۰ بازدید در شهر تهران داشتیم که از این آمار ۳۴ مدرسه شهریه اضافه گرفته‌اند. برای حل این مسئله وارد مکاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.

رئیس مدارس غیردولتی تأکید کرد: باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آنها باید شهریه اضافی که گرفته اند را بازگردانند. همین هفته گذشته ما مکاتباتی را با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی که با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام کنند.خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: سال آینده بنای ما بر این است که استان ها باید فعالیت بیشتر و  نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه می شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز