خبرگزاری کار ایران

معتمدی:

واحدهای اقماری دانشگاه امیرکبیر از حالت آموزشی خارج می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۰۰

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فعالیت واحدهای اقماری این دانشگاه از آموزشی صرف به پژوهشی و آموزشی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد معتمدی با بیان اینکه با تصویب راه اندازی ۲ دانشکده جدید، تعداد دانشکده‌های این دانشگاه به ۱۸ دانشکده رسیده است، گفت: در بسیاری از دانشگاه‌ها رشته‌هایی مانند پلیمر و هوافضا به صورت یک گروه است اما این دانشگاه با راه اندازی دانشکده‌هایی به صورت تخصصی در حوزه‌های فنی و مهندسی فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که در چرخه اقتصادی نقش آفرینی دارند از این رو یکی از برنامه‌های راهبردی ما نیز این موضوع است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: با تقویت برج فناوری تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در آن از ۱۰ شرکت در سال ۹۳ به ۱۳۷ شرکت افزایش یافته است.

معتمدی اظهار داشت: بر اساس افزایش تقاضاهایی که داشتیم درصدد هستیم که تمامی فضاهای موجود دانشگاه به استقرار این نوع شرکت‌ها اختصاص دهیم و با ساخت ساختمان جدید با حمایت معاونت علمی و شهرداری می‌توان در آینده انتظار داشت که این فضا برای فعالیت‌های دانش بنیان دو برابر شود.

وی با اشاره به ۴ واحد اقماری دانشگاه در ماهشهر، کیش، بندر عباس و گرمسار گفت: واحد ماهشهر با اعتباراتی که از سوی پتروشیمی تأمین می‌کند، پذیرش دانشجو دارد و تنها مأموریت این واحد آموزشی است که برنامه داریم از ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه فعالیت‌های علمی استفاده کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶۸ درصد پتروشیمی‌های کشور در بندر ماهشهر مستقر است از این رو این منطقه قطب پتروشیمی کشور به شمار می‌رود.

معتمدی بندر عباس را قطب کشتی سازی دانست و با تاکید بر اینکه واحد بندر عباس این دانشگاه از وضعیت آموزشی خارج خواهد شد، اظهار کرد: واحد گرمسار برای مطالعه بر روی کویر فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه اخیراً واحد اقماری کیش این دانشگاه راه اندازی شده است، ادامه داد: واحد دیگری در نمک آبرود به دلیل مزیت‌هایی که در منطقه وجود دارد، راه اندازی شده است. دانشگاه‌ها شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند ولی می‌توانند از امکانات موجود بهره برداری کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه با توجه به تحولات علمی، دانشگاه‌ها باید از آموزش محور بودن فاصله گیرند، خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم تا مدل‌هایی برای توسعه فناوری در واحدهای اقماری دانشگاه تدوین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز