خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی:

اجرای کامل قانون حمایت از معلولان سیاست ما است/ افزایش ۶۰ درصدی اعتبار سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۰۲

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سال سختی داشتیم و سال سختی نیز پیشرو داریم اما اعتبارات سال آینده نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن به اجرای قانون حمایت از معلولان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نحوی‌‌‌نژاد در نشست ادواری سازمان‌‌های مردم‌‌نهاد افراد دارای معلولیت که امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: اجرای کامل قانون حمایت از معلولان از سیاست‌‌های رییس سازمان است و تاکید داشتند افرادی که از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، دارای شناسه هویتی و پروفایل کامل باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۳۲ هزار معلول دارای کد شناسه و پرونده در سازمان بهزیستی هستند، اظهار داشت: ۱۱۰ هزار بیمار روانی مزمن از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سازمان بهزیستی بهترین خدمات را ارائه داده است، تصریح کرد: حدود دو هزار و ۶۰۰ مرکز مشغول خدمت‌‌رسانی به معلولان هستند و بهزیستی توانسته ۱۱ هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران روانی ایجاد کند.

نحوی‌‌نژاد با بیان اینکه گسترش خدمات روزانه برای معلولان یک اصل است، خاطرنشان کرد: گسترش این مراکز برای ما یک اصل است و طی سال‌های گذشته فعالیت ما بر گسترش خدمات مراکز روزانه بوده است.

وی درخصوص مستمری‌‌ها هم ابراز داشت: ابتدای سال ۹۷، ۳۸۰ هزار مستمری‌‌بگیر داشتیم و افراد بسیاری هم پشت نوبت بودند اما درحال حاضر ۵۰۰ هزار پشت نوبتی وارد لیست شده‌‌اند و تلاش ما در افزایش مستمری است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۰ هزار معلول روستایی با محوریت خانواده از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و حق پرستاری به ۱۹ هزار ضایع نخاعی تعلق می‌گیرد. ما سعی در افزایش حق پرستاری‌‌‌ها داریم.

نحوی‌نژاد درخصوص طرح خانه‌‌های کوچک بیان کرد: تعدادی از بچه‌‌‌های ذهنی که باید در مراکز حضور داشته باشند در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند. سال سختی داشتیم و سال سختی نیز پیشرو داریم اما اعتبارات سال آینده نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن به اجرای قانون حمایت از معلولان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار از هر قاضی در هر شهر برای آموزش در حوزه معلولان دعوت شد تا تحت آموزش قرار گیرند، یادآور شد: موازی‌‌‌کاری وجود دارد و اعتبارات کم است اما فکر می‌کنم با اصلاح ساختاری که صورت گرفته، ایجاد سامانه شفافیت و پرداخت‌‌‌های الکترونیک، احتمالا صرفه‌‌‌‌جویی خواهد شد، امیدواریم هفته آینده اولین کمیته حمایت از قانون معلولان تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز