خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور/ بارش برف و باران در نیمه شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۴۷۲

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود و فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با اعلام این خبر گفت: امروز جمعه با ورود سامانه بارشی از نواحی شمال غرب کشور ، بارش برف و باران در شهر‌های غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز پیش‌بینی می‌شود همچنان این سامانه در نواحی غربی، مرکزی و شمال کشور به فعالیت بارشی خود ادامه دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز پیش بینی می‌شود برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، بارش برف و باران داشته باشیم. در استان کردستان، برف و در استان کرمانشاه برف و باران، در استان ایلام هم در نواحی سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

سرکرده افزود: در نواحی جنوبی‌تر و گرمسیری بارش‌ها عمدتا به صورت باران خواهد بود و برای استان خوزستان هم بارش را خواهیم داشت.

وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری و کهیگلویه و بویراحمد بارش‌ها به صورت برف است و در نواحی سردسیر برای استان اصفهان هم شرایط برف و باران را داریم.

کارشناس هواشناسی گفت: برای استان‌های همدان، لرستان و مرکزی هم شدت بارش‌ها در این نواحی است و نواحی جنوبی دامنه‌های البرز هم بارش برف همراه می‌شود.

وی افزود: امروز در تهران، قزوین و شمال سمنان هم بارش را داریم و برای سواحل خزر هم گیلان، مازندران و گلستان منتظر بارش هستیم.

سرکرده با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت هوای فردا گفت: شدت این سامانه فردا از نواحی غربی کم می‌شود، اما این سامانه وارد نواحی شرقی می‌شود به طوری که فردا باید منتظر بارش در خراسان جنوبی، رضوی و استان یزد باشیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بارش‌های در نواحی سردسیر فردا به صورت برف باشد.

کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی کشور خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، امروز و فردا مواج و طوفانی است و دریای خزر هم همین شرایط را دارد.

سرکرده گفت: این درحالی است که دما هم کاهش پیدا کرده است و کاهش دما تا هشت درجه امروز و فردا در نواحی غربی است.

وی افزود: پس فردا هم کاهش دما در نواحی شرقی است و تهران امروز آسمان ابری دارد و باید منتظر باشیم که دما بیش از سیزده درجه نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز