خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد؛

پیشنهاد ۱۷۰ میلیارد ریال برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۰۸۲

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تصویب حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سکینه اشرفی از بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران از فردا در جلسات شورای شهر تهران خبر داد و گفت: یکی از موضوعاتی که در بودجه سنواتی سال آینده و در راستای برنامه سوم توسعه شهر تهران به آن توجه شده، موضوع توسعه حمل‌ و نقل عمومی غیرموتوری از جمله دوچرخه‌سواری همگانی است.

وی ادامه داد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران که نقشه‌‌‌‌راه شهرداری تهران در پنج‌سال آینده خواهد بود، موضوع توجه به دوچرخه‌سواری به عنوان یک حمل‌ و نقل پاک مورد توجه و تأکید قرار گرفته و شهرداری مکلف شده تا در زمینه ایجاد بسترهای لازم و نیز فرهنگ‌سازی عمومی در این خصوص اقدام کند.

به گفته معاون شهردار تهران، در بودجه پیشنهادی سال آینده در مجموع ۱۶۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه غیر موتوری پیشنهادشده است که در همین راستا، ۱۳۱ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه و ۳۱ میلیارد ریال نیز برای بهسازی و مرمت معابر موجود پیشنهاد شده است.

اشرفی اضافه کرد: همچنین شش میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز برای توسعه نگهداری تجهیزات سامانه‌های مرتبط با دوچرخه در نظر گرفته‌شده است که با تصویب این بودجه در شورای شهر و تخصیص آن در سال آن، امیدواریم که فرهنگ دوچرخه‌سواری در تهران گسترش یابد.

وی افزود: همچنین طبق تبصره ۱۹ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران، به‌منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه‌گذاری، تأسیس، تجهیز و توسعه سامانه‌های حمل‌ و نقل دوچرخه‌‌‌‌محور، مبالغی تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز