خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری 210 نفر از مجرمان سابقه‌دار و سارقان/ قطع برق، آب و گاز منازلِ پلاک قرمز

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۱۴

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 210 نفر از مجرمان سابقه‌دار و سارقانی که دارای گروه و باند بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه هفتمین مرحله دستگیری سارقان و مال‌خران گفت:‌ در هفتمین مرحله دستگیری سارقان و مالخران 210 نفر از مجرمان سابقه‌دار و سارقانی که دارای گروه و باند بودند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 48 باند در این عملیات منهدم شده است، گفت: تاکنون این سارقان به 2 هزار فقره اعتراف کردند و 128 نفر از این افراد نیز دارای سابقه قبلی هستند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین از این افراد تاکنون 56 دستگاه توقیف و دو قبضه سلاح کمری و 300 دستگاه انواع گوشی سرقتی و مقادیر متعددی اقلام سرقتی کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دستگیری سارقان به عنف منازل اماکن جاعلان و کلاهبرداران و مصدومان فراری گفت: در این طرح 20 باند زورگیر گوشی‌قاپ و سارق به عنف، 9 باند سارق اماکن و منازل، 14 باند سرقت لوازم خودرو، 4 باند جعل و کلاهبرداری، 5 قاتل که دو نفر از آنها سابقه قتل نیز داشتند و 12 محکوم فراری شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه از یکی از این باندهای گوشی‌قاپ 300 دستگاه گوشی کشف و ضبط شده‌اند، گفت: طرح‌های ما هوشیارانه و با قدرت در تهران بزرگ انجام می‌شود ما بیش از این توانستیم سه گروه سارق مسلح را قبل از وقوع سرقت شناسایی و بازداشت کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: 51 نفر از سارقانی که در این طرح دستگیر شده‌اند سابقه سرقت به عنف و 19 نفر سابقه سرقت منزل و 30 نفر سابقه سرقت خودرو و همچنین 14 نفر سابقه جعل و کلاهبرداری داشتند.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص طرح‌های پلیس برای برقراری نظم و امنیت در شب عید گفت: طرح‌های برقراری نظم و امنیت از 23 بهمن در تهران آغاز شده و 211 مرکز خرید نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انهدام چندین باند سرقت در شمال غرب تهران گفت: در روزهای اخیر یک باند سرقت که شامل 15 نفر بودند و در مناطق شمالی و شمال غرب تهران اقدام به سرقت می‌کردند شناسایی و بازداشت شدند و با تقویت پلیس آگاهی در شمال تهران تلاش می‌کنیم از سرقت در این مناطق جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در طول ماه‌های اخیر سرقت منزل و سرقت به عنف در تهران کاهش پیدا کرده و اگر چه سرقت خرد در مهرماه افزایش داشته است اما در سه ماهه گذشته با تلاش پلیس رو به کاهش است.

وی با  اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سراسر تهران برگزار می‌شود در شوش، مولوی و هرندی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر اقداماتی انجام دادیم و در حال حاضر در این مناطق اقدامات ترمیمی و تشکیلی در حال انجام است. همچنین 17 مسجد که در این مناطق غیرفعال بود فعال شده و اقدامات فرهنگی با هماهنگی روحانیت شروع شده است.

وی با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در منطقه شوش، مولوی و هرندی گفت: دستگاه قضایی و معاون دادستان لحظه به لحظه در این مناطق همراه پلیس بوده و قطع برق، آب و گاز منازل پلاک قرمز آغاز شده و از هفته آینده تخریب این منازل نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون 78 باب منزل در این منطقه پلمپ شده است همچنین در حال حاضر تعدادی خرده‌فروش در این منطقه هستند که ما اقدامات لازم برای دستگیری این افراد را نیز آغاز کرده‌ایم. این منازل پلاک قرمز بلوک‌بندی شده و نیروهای پلیس به صورت شبانه‌روز در این مناطق حضور دارند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پنج هزار معتاد متجاهر تاکنون از مناطق شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری و بالغ بر 600 خرده فروش نیز شناسایی و دستگر شده‌اند همچنین 78 منزل پلاک قرمز نیز پلمپ و اقدامات لازم برای شناسایی مالکان این منازل در دست انجام است.

وی ا دامه داد: از پنج هزار معتاد متجاهری که در این مناطق جمع آوری شده‌اند 400 نفر دارای بیماری‌های واگیردار مانند ایدز و عفونی هستند و همچنین تعدادی کودک معتاد زیر 18 سال در این مناطق جمع آوری شده‌اند که در حال حاضر بلاتکلیف هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ساماندهی بساط‌گستران در سطح شهر گفت: اقدامات لازم در این خصوص شروع شده و ما دستفروشانی که در چهارراه ولیعصر تا امیراکرم و محدود شرقی و غربی خیابان جمهوری فعالیت داشتند را با همکاری یگان حفاظت شهرداری ساماندهی کردیم.   

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به افزایش کشف کالاهای قاچاق اما متاسفانه ما همچنان با افزایش ورود کالای قاچاق به تهران نیز مواجه هستیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: متاسفانه شرکت‌های هرمی همچنان در حال فعالیت هستند و در روزهای اخیر نیز یک باند 16 نفره از اعضای یک شرکت هرمی نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز