خبرگزاری کار ایران

با رای اعضای شورای شهر تهران؛

ساخت و ساز با کاربری تجاری و اداری در باغات مجاز شد/ صدور مجوز ایجاد بازارچه‌های سنتی و تهیه غذا در باغات

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۱۳

با رای اعضای شورای شهر تهران ساخت و ساز با کاربری تجاری و اداری در باغات مجاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و ششمین جلسه خود به بررسی ماده 5 از لایحه جایگزین مصوبه برج باغ‌ها پرداختند. در ماده 5 از این لایحه آمده است: در صورت استفاده مسکونی، تامین یک واحد پارکینگ به ازای هر واحد مسکونی الزامی است و در صورت استفاده غیر مسکونی پارکینگ به ازای هر صد متر مربع بنای خانه عملکرد پیشنهادی، صرفاً طبق جدول الزامی است.

براساس جدول، برای کاربری تفریحی چهار پارکینگ، کاربری فرهنگی سه پارکینگ، کاربری ورزشی یک پارکینگ، کاربری اداری یک پارکینگ، کاربری تجاری چهار پارکینگ و کاربری خدمات یک پارکینگ مجاز است.

آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر در مخالفت با کاربری‌هایی که از سوی کمیسیون شهرسازی و معاری پیشنهاد شده بود، خواستار حذف کاربری تجاری و اداری شد و گفت: اگر منظور از کاربری تجاری، بازارچه‌های سنتی و تهیه غذا باشد ما با پیشنهاد شهرسازی و معماری مخالف هستیم.

در ادامه، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مخالفت با میلانی گفت: پیشنهاد ما این بوده که انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی و موسسات خیریه در باغات فعالیت کنند که این به حفاظت پایدار از فضای سبز باغات کمک می کند. انجمن‌های خیریه به فعال بودن و جریان داشتن زندگی در باغات کمک می‌کنند.

وی افزود: همچنین در رابطه با کاربری تجاری بر فعالیت بازارچه‌های سنتی و تهیه غذا در باغات تاکید کرده‌ایم.

گلپایگانی در ادامه گفت: قبل از سال 80 که بسیاری از باغات تهران از بین رفتند و این آماری بود که کمیسیون محیط زیست ارائه داد؛ اما این تخریب دقیقاً به دلیل رویکرد پادگانی بود و اطلاعات ما در مورد باغات قطعا از خانم خداکرمی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بیشتر است.

زهرا صدراعظم نوری در واکنش به اظهارات گلپایگانی گفت: من آقای گلپایگانی را یک آدم روشنفکر می‌دانم که در مباحث شهرسازی نگاه درستی دارند و در باغات نگاه صیانتی دارند اما طی 15 سال اخیر که بیشترین تخریب در باغات صورت گرفته، آیا عامل اصلی نگاه پادگانی بوده است؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: آماری که من ارائه دادم برای 72 سال است. در نهایت پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر اضافه شدن کاربری‌ تجاری با چهار پارکینگ و کاربری اداری با یک پارکینگ از سوی کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر پذیرفته شد و ماده 5 بر این مبنا به تصویب رسید.

در پایان حجت نظری، دیگر عضو شورای شهر تهران خطاب به گلپایگانی گفت: علی‌رغم احترامی که برای آقای گلپایگانی قائلم به ایشان تذکر می‌دهم. حتماً اطلاعات ایشان در خصوص باغات از من بیشتر است اما این نباید دلیل بر برخورد نامناسب ایشان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز