خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور دانشجویان:

دانشجویان نمونه باید در حوزه کارآفرینی وارد شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۹۷

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: بعد از شش دوره لازم است که بر روی آیین نامه‌ها انتخاب دانشجوی نمونه یک بازنگری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه‌ای صبح امروز با حضور مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان، محمدرضا اعلم معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.

صدیقی در این برنامه عنوان کرد: خوشحالیم این مراسم را در دولت تدبیر و امید هر سال به طور مرتب برگزار شده و هیچ سالی هم تاخیر نداشته است. البته کمبودهایی هم از قبل وجود داشته که توانستیم آنها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مسیر انتخاب دانشجوی نمونه و ارزیابی از آنها در دانشگاه‌ها می‌شود و ما در دانشگاه برای این رقابت کف و حداقل امتیار نداریم و دانشجویان در یک رقابت انتخاب می‌شوند اما در سطح کشوری نیاز به امتیاز داریم. طبیعتا دوستانی که کف امتیاز کشوری را نداشته باشند در رقابت های کشوری حضور نخواهند داشت. از این رو انتخاب‌ها توسط داوران صورت می‌گیرد و نتیجه توسط آنها ارایه می‌شود.

رییس سازمان دانشجویی تاکید کرد: با توجه به امتیازهایی که داریم به ویژه امتیازهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شانس بیشتری به نسبت دانشجویان کارشناسی دارند و تعداد دانشجویان دکتری در این جشنواره هر سال بیشتر بوده است. گرچه ما یک ظرفیت مشخص برای همه مقاطع داریم.

صدیقی توضیح داد: بناست امروز از تلاش‌های بچه‌ها تقدیر کنیم تا انگیزه‌ای هم برای دیگر دانشجویان شود. این هدف اولیه ماست، قاعدتا هدف دوم استفاده بهتر و بیشتر از این نخبگان است که باید روی این افراد سرمایه گذاری شود‌.

وی در خصوص نقش بنیاد نخبگان در این زمینه گفت: ارتباط با بنیاد نخبگان هر سال وجود داشته و امسال نیز دنبال می‌شود اما باید رصد کنیم این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی چه شرایطی دارند.

صدیقی ادامه داد: فکر می‌کنم بعد از شش دوره لازم است که بر روی آیین نامه‌ها یک بازنگری دیگر داشته باشیم که ماه‌های اول سال ۹۸ را برای این کار اختصاص خواهیم داد. انشالله سال ۹۸ را با اصلاحات آیین‌نامه دنبال خواهیم کرد تا کیفیت کار افزایش یابد.

او افزود: یک مراسم دیگر بدرقه دانشجویان به اشتغال است و در حوزه جذب هیات علمی طبیعی است که دست دانشگاه‌ها در آن باز باشد تا انتخاب کنند، زیرا دانشگاه اختیار دارد انتخاب کند.

رییس سازمان دانشجویی کشور گفت: سال گذشته در این مراسم وزیر سابق بهداشت تاکید داشت اگر بچه‌های نمونه فقط بر کارهای دولتی تاکید داشته باشند که درست نیست بلکه باید دانشجویان نمونه را در محیط‌های کار آفرینی ببینیم از این رو دانشجوی نمونه باید در حوزه کارآفرینی وارد شود. شغل‌های سنتی و دولتی برای این دانشجویان خیلی پسندیده نیست.

او در پایان اظهار داشت: یک بحث دیگر استفاده از دانشجویان نخبه در محیط‌ها و برنامه‌های فوق برنامه برای طروات بخشیدن به برنامه‌های دانشجویی است. دانشجویان نمونه می‌توانند با خلاقیت خود در دانشگاه موثر واقع شوند از این رو انتظار داریم از دانشجویان نمونه در برنامه‌های فوق برنامه استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز