خبرگزاری کار ایران

سرهنگ تقی‌پور:

مراقب جاعلان و کلاهبرداران پیامکی باشید

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۰۵

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با توصیه به شهروندان در خصوص فعالیت جاعلان و کلاهبردارن پیامکی، هشدارهایی را بیان داشت که نیاز است با رعایت این موارد، از جعل و کلاهبرداری در امان بمانیم.

به گزارش ایلنا، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با توصیه به شهروندان در خصوص فعالیت جاعلان و کلاهبردارن پیامکی، هشدارهایی را بیان داشت که نیاز است با رعایت این موارد، از جعل و کلاهبرداری در امان بمانیم.

۱.  کلاهبرداران با تماس تلفنی یا با ارسال پیامک و جعل هویت و غصب عنوان، خود را با نام مدیران و مسئولان ادارات دولتی، شخصیت های مهم لشکری و کشوری معرفی و با لطائف الحیل در خواست اعلام شماره حساب یا شماره کارت بانکی شما را می نمایند، باید مراقب باشید پیش از تعیین صلاحیت و هویت واقعی شماره ای در اختیار آنها قرار داده نشود.

۲. مجرمان کلاهبرداری ابتدا اقدام به ارسال پیامک( انفرادی یا در حجم انبوه) با متن های اغوا کننده شامل: ( شما برنده جایزه میلیونی شده اید)، یا ( شما برنده خوشبخت این هفته هستید) و ... شما را ترغیب و تشویق برای مراجعه به نزدیک ترین دستگاه خود پرداز می کنند و به این ترتیب همه وجوه شما را به سرقت می برند.

۳. به منظور جلوگیری از سوء استفاده و کپی کردن کارت بانکی در فروشگاه ها و هنگام خرید از پایانه فروش به ویژه افراد سیار(دستفروش) شخصا رمز را وارد دستگاه کرده و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

۴. حساسیت و اهمیت حفاظت از رمز دوم به مراتب بالاتر از رمز اول است چرا که هر نوع عملیات بانکی از طریق تلفن بانک، اینترنت، بانک، همراه بانک و .. بدون رمز دوم امکان پذیر نیست.

۵. در زمان تنظیم قرار داد که سه نسخه می باشد ضمن مطالعه دقیق متن آن حتما نسخه دوم و سوم نیز رویت و مطالعه و بعد امضا شود چرا که  سوابق نشان داده است که در بعضی مواقع نسخه دوم و سوم مطلب دیگری خلاف توافقات بوده تحریر شده است.

۶.    از اخذ چک قبل از تایید صاحب حساب به خصوص در بعد ازظهرها خودداری می‌شود.

۷.    آگهی روزنامه دلیلی بر صحت مطالب و تبلیغات درج شده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز