خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران خبر داد:

شفاف‌سازی پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران با راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۹۲۷

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از راه‌‌اندازی سامانه جامع هوشمند پرونده‌‌های حقوقی خبر داد و تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه، مسیر بررسی پرونده‌‌های حقوقی کوتاه‌‌تر شده است.

به گزارش ایلنا کامران فاخری در تشریح جزییات این خبر گفت: بخشنامه‌هایی که به مناطق صادر می شود باید عیناً به آنها عمل شود و در پرونده‌های مهم باید نمایندگان حقوقی شخصا حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به سامانه جامع هوشمند حقوقی اظهار داشت: در بحث سامانه جامع هوشمند که برای شفاف‌‌سازی پرونده‌ها و روند بررسی راه‌اندازی شده است باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا سیستمی شدن پرونده‌‌‌‌ها مسیر بررسی را خیلی آسان کرده است. همچنین نیروهای شهربان و حریم‌بان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا در هنگام اعمال قانون مرتکب جرم نشوند.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: در بزرگراه امام علی(ع) بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد هزینه شده است که متاسفانه تاکنون ۲۰ درصد از اسناد به نام شهرداری شده است و مناطق درگیر این طرح باید نسبت به توافقات صورت گرفته وارد عمل شوند و با همکاری ادارت املاک و مستغلات مناطق هرچه زودتر این سندها تعیین و تکلیف شوند.

فاخری اضافه کرد: نمایندگان حضوری باید اطلاعات به روزی داشته باشند و اطلاعات کامل و جامعی از پرونده‌های داشته باشند.

همچنین سید علیرضا حسینی، شهردار منطقه چهار تهران نیز با اشاره به ضوابط و قوانین موجود شهرداری تهران تصریح کرد: برخی از ضوابط و قوانین شهرداری تهران مربوط به فعالیت مطب‌‌ها و دفاتر ازدواج و طلاق در مجتمع‌‌های مسکونی و... قدیمی است و نیاز به بازنگری و رسیدگی مجدد دارد.

وی یکی از مشکلات شهروندان و شهرداری تهران را برچسب‌های تبلیغاتی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچگونه خسارتی به شهرداری تهران درخصوص برچسب‌ها که دارای پیگیری قانونی است، پرداخت نمی‌‌شود و با توجه به هزینه‌های آن تنها به مالکان خسارت پرداخت می‌‌شود و نیاز به نگاه جدیدتری دارد.

شهردار منطقه چهار درخصوص نحوه صدور دستورهای موقت ابراز داشت: برخی پرونده‌ها سال‌‌ها حکم دستور موقت خورده است که باید رسیدگی شود و شهرداری حق دخالت در آنها را ندارد و متخلف همچنان به تخلف در آن ادامه می‌دهد.

حسینی افزود: ساخت و سازهای خلاف و بام‌‌فروشی‌ها یکی از مشکلات اصلی این منطقه و برخی از نقاط کلانشهر تهران است که متاسفانه نبود قانون مناسب فضای تخلف را برای متخلفان ایجاد کرده است و تا دستور قضایی و قوانین رعایت شود، متخلف ساختمان را ساخته و ما  هنوز درگیر ضوابط هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری در برخورد با سد معبر و دستفروشی که نوعی جرم محسوب می‌‌‌شود، به دلیل عدم حمایت لازم از سوی مراجع قضایی و انتظامی اختیارات لازم را نداشته و نمی‌تواند ورود پیدا کند.

شهردار منطقه چهار افزود: باید در این موارد نگاه جدیدی داشته باشیم و با بازنگری در برخی قوانین و اصلاحات می‌توان برخی مشکلات و معضلات را حل و فصل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز