خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی سنجش به ایلنا خبر داد:

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۴۰

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آخرین مهلت ثبت نام در آزمون سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۹۸ خبر داد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: به منظور مساعدت در مورد آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر (۱۶ تا ۲۵ آذر ۹۷) موفق به ثبت‌نام در آزمون‌ کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ و بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور نشدند، مهلت ثبت نام در روزهای ۲۸ بهمن تا اول اسفند در نظر گرفته شد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پیش از این در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۵ آذر ۹۷ تعداد ۴۵۷ هزار و ۷۳۳ نفر در کنکور ارشد ۹۸ ثبت نام کرده بودند. تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۷ نفر در فرصت مجدد ثبت نام در آزمون‌ کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از روز یکشنبه ۲۸ بهمن تا روز چهارشنبه اول اسفند روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org  قرار گرفته است و افرادی که مایل به ویرایش باشند می توانند در این فرصت اطلاعات خود را ویرایش کنند.

توکلی در خصوص آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸توضیح داد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیردولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org  آغاز شده است و داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. ناگفته نماند تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۷ تعداد ۶۵۳ هزار و ۵۰۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

مهلت ثبت نام در کنکور دکتری سال ۹۸ تا پایان امشب

توکلی با اعلام خبر آخرین زمان ثبت نام در کنکور سراسری مقطع دکتری سال ۹۸ گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کدرشته دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و موسسات  آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از ۶ آذر شروع شد و ۱۵ آذر پایان پذیرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: برای شرکت در آزمون تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند.

 وی در ادامه گفت: از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت‌نام کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.

توکلی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور: کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ از سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ پنجشنبه دوم اسفند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. تاکنون ۱۱۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز