خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران خبر داد:

افتتاح 1250 هکتار از کمربند سبز تهران در 15 اسفند/ نورپردازی درختان را تایید نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۸۹

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران از افتتاح 1250 هکتار از دامنه جنوبی البرز در کمربند سبز تهران در تاریخ 15 اسفند سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران در حاشیه افتتاحیه باغ عبقری در منطقه 2 و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای حناچی و رئیس بنیاد مستضعفان توافق کردند تا باغ‌هایی که در اختیار بنیاد است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا عموم مردم از آنها استفاده کنند در همین راستا امروز باغ وثوق‌الدوله با 2.5 هکتار مساحت و باغ عبقری با 11 هزار متر مربع مساحت در اختیار شهرداری قرار گرفت و قرار است که کارهای عمرانی و تجهیز رفاهی این باغ‌ها در دستور کار قرار گیرد و ظرف دو-سه ماه آینده در اختیار شهروندان گذاشته شود.

وی اضافه کرد: بنا نداریم فضای این باغ‌ها را تغییر دهیم و قرار است گونه‌های گیاهی آنها را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: با سیاست شهردار محترم تهران با ارگان‌های مختلف وارد مذاکره شده‌ایم تا سرانه فضای سبز تهران را حفظ کنیم؛ به ویژه در مناطق کم‌برخوردار که دارای بافت مسکونی فشرده هستند بنا داریم تا باغات را خریداری کرده و از آنها نگهداری کنیم زیرا از نظر هزینه‌ای نگهداری آنها برای مالکان مشکل است.

وی با بیان اینکه فضای سبز درون شهری 16.25 متر مربع است، بیان عنوان کرد: براساس طرح جامع باید سرانه فضای سبز حداقل 10 متر مربع باشد و براساس استانداردهای بین‌المللی این سرانه باید در بخش درون‌شهری حداقل 15 متر مربع باشد.

مختاری در خصوص کمربند سبز تهران نیز گفت: تاکنون 40 هزار هکتار از این کمربند اکنون انجام شده است و امسال پانزدهم اسفند قرار است 1250 هکتار از دامنه جنوبی این کمربند سبز افتتاح شود.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران ادامه داد: تا افق 1410 قرار است تمام فضای سبز تهران با استفاده از پساب تصفیه شده آبیاری شود. باید از آب‌های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم؛ چرا که فرونشست جنوب شهر و دشت ورامین و بسیاری از فرونشست‌ها به خاطر استفاده از این منابع آبی است. بنابراین قرار است تا سال 1410، 70 میلیون مترمکعب از میزان استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی کاهش داده شود.

وی در خصوص نورپردازی درختان در تهران نیز گفت: این کار را تایید نمی‌کنیم و یکی دو مورد نورپردازی درختان در گذشته در تهران انجام شده بود که آن را متوقف کردیم و ادامه پیدا نکرد. درختان هم نیاز به استراحت دارند و نورپردازی آنها به لحاظ کارشناسی درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز