خبرگزاری کار ایران

داوری خبر داد:

اجرای طرح "حامیان ایمنی" در تمام مدارس تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۱۵

مدیرعامل سازمان آ‌تش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم تا طرح حامیان ایمنی در تمام مدارس اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آ‌تش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مراسم رونمایی و اهدای لوح حامی ایمنی که با حضور مسئولان شهری و جمعی از دانش آموزان مناطق مختلف شهر تهران در سازمان آتش نشانی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مراسمی که امروز سازمان از آن به عنوان حامیان ایمنی رونمایی می‌کند در حقیقت موضوعی است که سال‌ها از طریق آموزش موارد ایمنی به دانش آموزان از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران سال‌هاست دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: هدف سازمان آتش نشانی از اجرای این طرح این است که دانش آموزانی بتوانند سازمان آتش نشانی را در امر فرهنگ‌سازی موارد ایمنی کمک کنند یعنی دانش آ‌موزانی باشند که یکی از دغدغه‌های ذهنی‌شان با توجه به شور و نشاط کودکانه موارد ایمنی بوده و این موضوع را در همه کارهایشان رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اشاعه فرهنگ ترافیک توسط همیاران پلیس گفت: در گذشته نیز مواردی همچون اشاعه فرهنگ ترافیک از طریق کودکان با عنوان همیاران پلیس صورت گرفته است و دیدیم که این طرح، طرح بسیار موفقی بوده است و کودکان در ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی نقش بسیار موثری داشته‌اند. ما نیز با الگوبرداری از این گونه طرح‌ها تلاش کردیم تا از دانش آموزان برای ارتقای فرهنگ ایمنی استفاده کنیم.

داوری ادامه داد: دانش آموزان همیشه در محیط‌هایی که حضور دارند چه محیط خانواده چه محیط آموزشی باید بتوانند خطرات را تشخیص داده و افراد بزرگتر این تذکر را در خصوص خطرات بدهند. در حقیقت هدف اصلی ما از اجرای این طرح فرهنگ سازی ایمنی از طریق کودکان است و بی‌شک ما برای اجرای این طرح نیز آموزش‌های لازم را به کودکان با توجه به محتوایی که در نظر گرفته‌ایم، می‌دهیم و دانش آموزان نیز به طور قطع می‌توانند در ارتقای فرهنگ ایمنی به سازمان آتش نشانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در تهران آ‌غاز شده است، تصریح کرد: این طرح را مدرسه به مدرسه جلو خواهیم برد و اجرا می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا طرح حامیان ایمنی در تمامی مدارس اجرا شود همچنین در صورتی که شهرهای دیگر تمایل داشته باشند این طرح را در اختیار آنها نیز قرار داده تا آنها بتوانند از این طرح برای افزایش ارتقای فرهنگ ایمنی در مدارس شهرهایشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حامیان ایمنی می‌تواند در سال‌های آتی کمک بسیاری به ما در خصوص ایمنی داشته باشد، خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن در شهر مواجه هستیم به دلیل کم‌اهمیت شمردن بعضی از موضوعات ایمنی توسط شهروندان است و متاسفانه کم اهمیتی موارد ایمنی باعث می‌شود شهروندان دچار حادثه شوند و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها حداقل در سال‌های آتی با حوادث کمتری روبرو باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که ما در سازمان آتش نشانی به آن می‌پردازیم موضوع آموزش فرهنگ ایمنی به معلمان و مربیان مدارس و مدارس آموزشی است این طرح از سال آینده اجرایی خواهد شد و در حال حاضر محتوای کاملی برای این طرح آماده شده است. نقش معلمان در پیشگیری از حوادث و عکس‌العمل مناسب در هنگام بروز حوادث بسیار مهم است. در حوادثی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است. معلمان در نجات جان دانش آموزان نقش بسیار پررنگی داشته‌اند و در برخی موارد نیز جان خود را برای نجات دانش‌آموزان فدا کرده‌اند. ما نیز در سازمان آتش نشانی بر اساس وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی‌مان با تکمیل‌تر کردن این پروسه سعی می‌کنیم آموزش‌های لازم را در خصوص موارد ایمنی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از حوادث به دلیل سن کمی که کودکان دارند نیاز به کمک و راهنمایی‌های مناسب در لحظه بروز  حادثه هستند تا بتوانند خود را به سرعت از مهلکه نجات دهند ما امیدواریم این طرح‌ها بتواند در این زمینه و در کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز حوادث بسیار موثر باشند.

او خاطرنشان کرد: در شهر تهران حدود 60 هزار معلم فعالیت می‌کنند که ما از سال آینده طرح‌های ویژه‌ای در خصوص آموزش فرهنگ ایمنی برای معلمان اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: بیش از دو هزار مدرسه در یک ماهه اخیر در طرح پایش زمستانی سازمان آتش نشانی مورد بازرسی قرار گرفته است و نکات ایمنی لازم به مدارس تذکر داده شده است توصیه‌هایی در خصوص انتشار گاز منوکسید کربن در مدارس و همچنین درباره انبارداری‌های غیراصولی که در برخی مدارس وجود دارد توصیه‌های لازم ارائه شده است ما همراه مدارس هستیم تا مدارس به یک ایمنی خوب رسیده و ما شاهد حوادث تلخ و ناگوار در مدارس شهر تهران نباشیم.

وی در خصوص تعداد دانش‌آموزانی که قرار است در طرح حامیان ایمنی حضور داشته باشند، گفت: این طرح در تمامی مدارس مقطع دبستان یعنی از سال اول ابتدایی تا چهارم دبستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز