خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد:

لزوم بهره‌مندی از نگرش جدید و هدفمند در ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۴۱

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در شصت و سومین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد: در ارائه خدمات دانشجویی لازم است نگرش جدید و هدفمند مورد استفاده قرار گیرد و از تفکرهای سنتی و ناکارآمد در حوزه های دانشجویی پرهیز شود.

به گزارش ایلنا، در این همایش که امروز (چهارشنبه) در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، صدیقی با بیان اینکه توفیق ها و موفقیت های آموزش عالی در چهاردهه ای که از عمر نظام جمهوری اسلامی گذشته، فوق العاده بوده است، اظهار داشت: این توفیقات نشانگر حرکت صحیح آموزش عالی در این مدت بوده و افزایش جمعیت دانشجویی و دسترسی به آموزش عالی برای همه جوانان کشور که ورود به دانشگاه را از رویا و آرزو به واقعیت ملموس تبدیل کرده، از جمله این موفقیت ها بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به پیشرفت های آموزش عالی کشور در عرصه پژوهش و فناوری گفت: رتبه ۱۶ تولید علم در جهان، مقام اول در شاخص های مختلف در سطح منطقه، فعالیت ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۶ مرکز رشد در سطح کشور که تبدیل ایده به محصول را دنبال می کنند، همگی حاکی از افقی روشن در فعالیت های علم و فناوری در کشور را ترسیم می کنند.

وی افزود: در همه این توفیقات آموزش عالی، حوزه های خدمات دانشجویی و معاونت های دانشجویی دانشگاه ها نقش مستقیم و غیر مستقیم داشته و ایجاد فضای قابل قبول در حوزه خدمات دانشجویی برای حرکت مناسب علمی و پژوهشی دانشگاه ها توسط حوزه های دانشجویی موفقیت های مذکور را تضمین کرده و افراد تربیت شده در دانشگاه ها، حوزه های فناوری و پژوهشی را پشتیبانی کرده اند.

صدیقی با بیان اینکه در بخش دانشجویی برنامه افزایش اختیارات معاونت های دانشجویی و استقلال نسبی آنها را برای فعالیت های بهتر و آزادی عمل بیشتر در دانشگاه ها دنبال خواهیم کرد، گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید به محورهایی همچون نهادسازی و جریان شدن موفقیت ها، پرداختن بیشتر به ارتقای کیفیت، عقلانیت در تصمیم گیری ها همراه با حفظ روحیه انقلابی، اتکا به داشته ها به ویژه هویت ملی و علاقه به مسائل کشور در همه اقشار بویژه دانشجویان، جوان گرایی مدیریت ها، شفافیت و پاسخ گویی و نیز رعایت اصول اخلاقی بیشتر توجه شود.

وی در خصوص ارتقای کیفیت خدمات دانشجویی در سال های اخیر اظهار داشت: ارتقای سطح کمی و کیفی سراهای دانشجویی کماکان ادامه دارد و با حذف رتبه های ۴ و ۵ امیدواریم در سال آینده به ارتقای رتبه های ۳ بیشتر بپردازیم. ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید با تبصره های قانونی موجود و با حمایت صندوق رفاه دانشجویان نیز از برنامه های اصلی ماست تا بتوانیم به هدف ساخت ۲۰۰ خوابگاه جدید برسیم.

صدیقی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفیت خدمات دانشجویی، ارتقای سطح آشپزخانه ها با مشارکت دانشگاه ها و صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده شتاب بیشتری می یابد و تامین مواد اولیه غذایی و حمایت از ارائه مداوم خدمات تغذیه در دانشگاه ها، به مثابه نیمسال تحصیلی قبل، ادامه خواهد داشت و همچنین توسعه رستوران های مکمل کماکان از سیاست های حوزه تغذیه پیش بینی شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دفاتر مشاوره دانشجوئی و توسعه طرح های مداخله ای برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی مورد نظر گفت: توسعه فعالیت های تربیت بدنی و افزایش زیر ساخت های ورزشی در رأس برنامه های دانشجویی قرار دارد و توسعه زمین های چمن مصنوعی، اتاق های تندرستی و نیز حضور در رقابت های ورزشی منطقه ای، ملی و بین المللی از برنامه های درحال اجراست.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر رعایت اصول ایمنی درهمه بخش های دانشگاهی اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی افزود: رعایت مقررات در تصمیم گیری های شوراهای انضباطی کماکان مورد تأکید است و رعایت آیین دادرسی ابلاغ شده و حفظ حریم خصوصی همچون گذشته توصیه می شود.

وی افزود: شوراهای صنفی دانشجویی نیز کماکان مورد حمایت قرارمی گیرند و مبنای عمل هم آیین نامه ها و شیوه نامه های مصوب است.

در این همایش سه نفر از مدیران مناطق ده گانه دانشجویی و معاونان دانشجویی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اراک، یزد و صنعتی ارومیه تقدیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز