خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری مطرح کرد؛

لزوم انتقال تجریبات چهار دهه گذشته معماری کشور به نسل‌های فعلی و آینده

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۱۵۶

مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری یکی از اهداف برگزاری همایش « تهران؛ چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» را انتقال تجریبات 4 دهه گذشته معماری کشور به نسل های فعلی و آینده عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، علی فروزانفر، مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری با بیان اینکه در برگزاری همایش «تهران؛ چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» باید به موضوعات محتوایی معماری طی چهار دهه گذشته ورود پیدا کنیم، گفت: تجریبات معماری و طراحی شهری طی ۴۰ سال گذشته باید با زبان شیوا و قابل فهم برای همه مخاطبان همایش مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه تجربیات گذشتگان در بحث معماری باید به نسل‌‌‌های فعلی و آینده منتقل شود، اظهار داشت: انتقال و آموزش تجریبات گذشتگان باید جزو اهداف اصلی همایش قرار گیرد. 

مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری با بیان اینکه افراد متخصص باید جامعه هدف برگزاری همایش «تهران؛ چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» باشند، تصریح کرد: البته تعیین‌‌‌کننده اصلی روند و خط مشی معماری مردم هستند اما در این همایش اگر قرار باشد تحلیلی درخصوص تجریبات تخصصی صورت گیرد، باید جامعه تخصصی معماری را مخاطب خود قرار دهیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که در بین جامعه تخصصی معماری هم باید به سمت افراد تصمیم‌‌‌‌گیر، مسئولان و کسانی که روند معماری و شهرسازی را شکل می‌‌دهند، حرکت کنیم.

فروزانفر با بیان اینکه کشور ما در حوزه هنر عمومی دارای یک سابقه غنی و تاریخ سرشار از تجربیات و نمونه‌‌‌های مثبت و موفق است، خاطرنشان کرد: در بازه‌‌های زمانی مختلف طی یک قرن گذشته ما دچار آلزایمر یا فراموشی موقت شدیم و مقداری داشته‌‌های خود را ناچیز دیدیم.

وی ادامه داد: نادیده گرفتن این هنر غنی باعث شده که در برخی از موارد معماری ما دچار مشکل شود و نگاه خود را به معماری بیرونی معطوف کنیم. برای رها شدن از موضوع نباید به دنبال تقلید از دیگران باشیم و نسبت به داشته‌‌‌های خودمان در بحث هنر و معماری به باور برسیم.

مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری افزود: با توجه به داشته‌‌های تاریخی، هوش جمعی و تجریبات اجتماعی در کشور، ما آنقدر غنی هستیم که بتوانیم معضل معماری معاصر خود را مرتفع کنیم؛ اما مشکل اساسی اینجاست که هنوز نگاه ما در حوزه هنر و معماری به تجریبات برون مرزی است.

همایش «تهران، چهار دهه معماری و طرح‌‌‌های شهری» به همت کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران ۸ و ۹ اسفند ماه در محل فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز