خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

آمار تخت بیمارستانی در ۵ شهرستانِ تهران صفر است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۲۸۱

استاندار تهران گفت: ۵ شهرستان استان تهران از جمله پردیس، ملارد، بهارستان آمار تخت بیمارستانی‌شان صفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در آیین رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران گفت: این اسناد نقشه راه علمی، تخصصی و مبتنی بر شواهد است و با استناد به این اسناد ما دیگر از آزمون و خطا گذشته‌ایم و می‌توانیم مسیر راه را براساس این اسناد برنامه‌ریزی کرده و پیش برویم.

وی ادامه داد: سند توسعه‌ای استان تهران و شهرستان‌های 16گانه استان تهران مهم‌ترین سند تاثیرگذار در توسعه استان تهران است. از موضوعات تدوین شده در این اسناد راه‌اندازی سامانه نظام نوین آماری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است که نقشه راهی برای ما است و همه مدیران استان تهران آمادگی خود را اعلام می‌کنند که برای اجرای این اسناد همه توان و تلاش خود را به کار گیرند.

استاندار تهران خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آقای نوبخت درست است که پول همیشه کارساز نیست اما بی‌شک قوه محرکه این اقدامات اعتبارات است.

وی ادامه داد: استان تهرن در برخی شاخص‌ها اختلاف فاحشی با دیگر استان ها دارند زیرا برخی مسئولان تصور می‌کنند استان تهران استانی برخوردار است. پنج شهرستان استان تهران از جمله پردیس، ملارد، بهارستان آمار تخت بیمارستانی‌شان صفر است. اگرچه 19 بیمارستان در حال ساخت در تهران داریم اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه 70 درصد وزرا از سهم بودجه در اختیارشان سهمی برای استان تهران قائل نیستند، گفت: در خصوص سرانه آموزشی 8500 کلاس تخریبی در استان تهران داریم. همچنین با کمبود 17 هزار کلاس آموزشی در تهران روبرو هستیم.

وی ادامه داد: 1100 کلاس در استان تهران از وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد برخوردار نیستند. رشد جمعیت در استان تهران بسیار بالا است و سالانه 250 هزار نفر به جمعیت این استان افزوده می‌شود. همچنین یک میلیون تبعه افغانستانی نیز در تهران زندگی می‌کنند و 110 هزار دانش‌آموز اتباع نیز در حال حاضر در تهران مشغول به تحصیل هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان تهران رشد دانش‌آموزی 20 درصد است گفت: سرانه هر کلاس در کشور 24 نفر است اما سرانه کلاس در تهران 34 نفر هستند.

وی با اشاره به احداث ساختمان مدیریت بحران گفت: ساختمان مدیریت بحران در استان تهران احداث شد اما تجهیزات این ساختمان نیازمند اعتبارات ویژه است و امیدوارم با دستورات شما برای آماده‌سازی مدیریت بحران تهران پایلوتی برای سایر استان ها باشد.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی درآمدهای عمومی دارند و ما تقاضا داریم به گونه‌ای مصوب شود که درآمدهای اختصاصی این دستگاه‌ها برای تملک هزینه کنند تا ارتقاء کیفیت دستگاه‌ها را شاهد باشیم. امیدوارم براساس این سند چهره تهران را نسبت به مهار کنترل و کاهش آسیب‌ها ظرف یک سال آینده به فضای زیبایی تبدیل کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: کشور ما علی‌رغم تنگناهایی که با آن روبرو بوده است و امروز و طی 40 سال گذشته توانسته موفق عمل کند و همه توطئه‌ها را خنثی کند وهمچنین در همه ابعاد از جمله آموزشی، فرهنگی و... و توسعه انسانی تحولی بسیار عظیم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به عدالت اجتماعی داشته است گفت: در این دولت با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم اما افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شاهد بودیم و سه تا پنج برابر مستمری این مددجویان افزایش پیدا کرد. همچنین برابر ماده 79 برنامه ششم هرسال 20 درصد این اعداد رشد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تمام افراد پشت نوبتی به مستمری‌بگیران اضافه شدند و همچنین قرار است برای ایتام هزار واحد مسکونی ساخته شود. طرح تحول سلامت نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باعث رهایی دادن مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت شده است همچنین 11 میلیون جمعیت حاشیه‌نشین کشور که نه خانه و نه شغل و تغذیه مناسب داشتند امروز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز