خبرگزاری کار ایران

فرشادان مطرح کرد:

تاکید وزیر پیشنهادی بهداشت بر ادامه و ارتقای طرح تحول سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۸۰

نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: در برنامه دکتر نمکی به طور شفاف و واضح بر ارتقا و ادامه طرح تحول سلامت تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی فرشادان، نماینده سنندج و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در حمایت از سعید نمکی؛ وزیر پیشنهادی وزارت‌خانه بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی گفت: به موجب قانون کشور و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های ارائه شده از سوی کابینه و وزرا باید نشان‌دهنده تجربه، تخصص، توانایی رهبری، عدالت محوری، صداقت، راستگویی و وفای به عهد باشد که این خصوصیات در برنامه دکتر نمکی آشکار است و ما خوشحال هستیم که فردی سکان وزارت بهداشت را برعهده بگیرد که در کتابت بودجه این وزارتخانه دخل و تصرف داشته و امروز به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی سیاستگذاری سلامت و اقتصاد سلامت را بلد است، ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای سرمایه‌های اجتماعی اعتماد مردم به دولت است، بخش بهداشت و درمان از آنجا که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد، نقش بی‌‌نظیری در ارتقای سرمایه اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ارائه شده از سوی آقای نمکی به گونه‌ای است که در تدوین آن چند شاخصه مد نظر قرار گرفته است، اول اینکه قابل تحقق است و راهبردها در آن مشخص شده و میزان تحقق اهداف در این برنامه قابل اندازه‌گیری است.همچنین هم‌راستایی با اسناد بالا دستی و برنامه ششم در آن وجود دارد.

فرشادان تصریح کرد: این برنامه به گونه‌ای است که وزیر را در مقام پاسخگویی قرار داده است، همچنین دستیابی به مرجعیت علمی، کاهش خطر مرگ زودرس و کاهش بیماری‌‌های غیرواگیر در آن ذکر شده است و وزارت بهداشت با همراه بودن دیگر دستگاه‌ها می‌تواند این برنامه را محقق کند. شاخص بعدی این برنامه توجه به مقوله سلامت است، در برنامه وزارت بهداشت همکاری بین‌بخشی پیش‌بینی شده است نقطه عطف این برنامه این است که 70 درصد سلامت مردم متاثر از رفتار مردم و برنامه‌های توسعه سلامت است که در این برنامه به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: شاخص بعدی یکپارچگی در کارکرد نظام سلامت و دقت درسیاست‌های اجتماعی است در این برنامه به شفافیت اصلاح ساختار نظام سلامت، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری وزارت بهداشت به عنوان متولی هم‌راستایی برنامه با قوانین بالادستی در سطح راهبردی عملیاتی و جهت‌گیری در راستای حل مشکلات موجود توجه شده است. وزیر بهداشت با این برنامه ابتدا قانون را پذیرفته و باور داشته و خود را پاسخگو در قبال آن قرار داده است.

فرشادان خاطرنشان کرد: کنترل هزینه‌ها و بهره‌وری نظام سلامت در این برنامه اهمیت داده شده است همچنین کنترل هزینه‌ها از طریق مدیریت شفاف متناسب سازی درآمدها قابل توجه است همچنین تاکید این برنامه بر تداوم و ارتقای طرح تحول سلامت در برنامه ششم است. یکی از دغدغه‌های ما ادامه طرح تحول نظام سلامت است در برنامه دکتر نمکی شفاف و واضح تاکید بر ارتقا و ادامه طرح تحول سلامت شده است. می‌خواهیم این طرح را بادقت و ظرافت پیش ببرد چراکه طرح تحول سلامت به نفع مردم و نظام و دولت است. نظام ارجاع به عنوان راهبرد موثر و جلوگیری از تقاضای القایی برنامه‌ریزی شده است و در این برنامه به این موضوع به عنوان اولویت تاکید شده است.

وی ادامه داد: آقای نمکی در حوزه سلامت و بخش بهداشت خدمات شایانی داشته است.بسیاری از انجمن‌ها نظام پرستاری نظام پزشکی حمایت قاطع خود را از ایشان اعلام کرده‌اند.

او خطاب به نمکی گفت: اگر از شما حمایت می‌کنم براساس برنامه‌ای است که ارائه کرده‌اید اگر خدایی نکرده در اجرای برنامه موفقیت کسب کنید ما هم در جایگاه منتقد قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز