خبرگزاری کار ایران

اصلاح فعالیت‌های حکمرانی و حل چالش‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۰۹

رئیس کنفرانس سیاستگذاری و حکمرانی گفت: تلاش ما این است؛ فضایی را ایجاد کنیم که تعامل میان مردم و حکومت در راستای سیاستگذاری‌ها بیشتر شود.

به گزار خبرنگار ایلنا، دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با حضور مسئولان حوزه آموزش عالی صبح امروز در سالن همایش های صدا‌ و سیما برگزار شد.

سعید سهراب پور، رئیس کنفرانس سیاستگذاری و حکمرانی در‌ این مراسم گفت: از دهه ۸۰ برنامه‌های علمی خود را آغاز کردیم و دانشکده‌های مختلفی در دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شدند. از سال گذشته دانشگاه شریف مدیریت برنامه‌های جدی را در‌ راستای برنامه‌های علمی خود آغاز کرده است.

رئیس کنفرانس سیاستگذاری و حکمرانی در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: چرخه کامل از آموزش تا پژوهش و اجرا در دانشگاه صنعتی شریف شکل‌گرفته است. همچنین نهادها سعی کردند تا جامعه و بخش های حکمرانی را در جهت حل چالش‌های کشور یاری‌ دهند.

سهراب‌پور بیان کرد: اصلاح فعالیت‌های حکمرانی و حل چالش‌های کشور هدف قرار گرفته شده است، متاسفانه بسیاری از برنامه ریزی‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شود، اما ما برای افزایش تعامل همکاری مردم و حکومت قدم برداشته ایم. تلاش ما این است که فضایی را ایجاد کنیم که تعامل میان مردم و حکومت در راستای سیاستگذاری‌ها بیشتر شود.

در ادامه رضا روستا آزاد جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وجود حکمت در سیاستگذاری‌ها و حکمرانی ها ضرورت دارد. گاه در پیشبرد کارها وجود دانش کافی نیست و نیاز به حکمت نیز احساس می‌شود.

وی با اشاره دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: وقتی عددی به ۴۰ می‌رسد باید تمام دستاوردهای آن دوران را بررسی کرد، در این ۴۰ سال دستاوردهای جهانی زیادی داشتیم و در این مدت جنگ تحمیلی و ترورهای داخل کشور را نیز پشت سر گذاشتیم.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: همچنین بزرگترین تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم و در چهل سالگی انقلاب باید تدبیر داشته باشیم و پس از گذشت ۴۰ سال باید موفقیت های خود را مرور کنیم. زیرا عبور از این دوران هم یکی از دستاوردهای ما پس از انقلاب بوده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز