خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار تهران:

عوارض محدوده زوج و فرد شده باید عودت شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۰۹

معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: دریافت عوارض از شهروندان بابت ورود به محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و مبالغ اخد شده باید عودت داده شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین آرام، معاون عمرانی فرماندار تهران در ارتباط با موضوع اخذ عوارض تردد خودروها برای محدوده زوج و فرد گفت: مصوبه اول شورای اسلامی شهر تهران وقتی به فرمانداری ارجاع شد، دارای دو بند بود که در یک بند به اخذ عوارض به محدوده طرح ترافیک اشاره شده بود و در در بند دیگر قید شده بود که می خواهند از از خودروهایی که وارد محدوده زوج و فرد می شود نیز عوارض اخذ کند.

وی ادامه داد: این موضوع در جلسه فرمانداری تهران مطرح شد به اعضای حاضر در جلسه به اتفاق با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد مخالفت کردند طبق قانون در محدوده زوج و فرد فقط و فقط باید اعمال قانون صورت بگیرد و قانونگذار نیز این حق را تنها به راهنمایی و رانندگی داده است؛ اما عوارضی در مصوبات شورای شهر تهران برای محدوده زوج و فرد پیش بینی نشده بود و تنها عوارض مربوط به محدوده طرح ترافیک است.

معاون فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که اگر خودروهایی که می‌خواهند وارد محدوده زوج و فرد به شوند مشمول پرداخت عوارض هستند یا خیر گفت: در این مورد تنها طبق قانون مشمول جریمه ۲۰ هزار تومانی می شوند اما هیچ مصوبه و قانونی مبنی بر پرداخت عوارض وجود ندارد.

آرام افزود: اما اگر خودرو غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک بشود هم مشمول جریمه خواهد بود و هم باید عوارض پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف کسانی که در این مدت به محدوده زوج و فرد وارد شده اند و شهرداری به خاطر این ورود از آنها عوارض اخذ کرده است چیست، اظهار داشت: طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده‌ایم که با توجه به اعتراض قبلی فرمانداری اگر عوارضی از شهروندان بابت ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد دریافت شده است باید تمام و کمال عودت شود؛ همچنین اگر شورا همچنان بر اخذ عوارض در این محدوده اصرار دارد، باید مصوبه جدیدی داشته باشد و روال قانونی برای تصویب آن را طی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز