خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حدود ۶۷ هزار نفر در جامعه ایثارگران بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۴۳

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از بیکاری حدود ۶۷ هزار نفر در جامعه ایثارگری خبر داد.

رضا ریاحی (مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار بیکاری در جامعه ایثارگران گفت: حدود ۶۷ هزار نفر در جامعه ایثارگران بیکار هستند و به مرور این آمار تغییر می‌کند. یعنی همینطور که ما اشتغال ایجاد می‌کنیم، همچنان افراد جدید هم وارد آمار بیکاری ما می‌شوند، زیرا برخی به هر حال درس‌شان را تمام می‌کنند و برخی هم سن‌شان به سن اشتغال می‌رسد.

ریاحی در پاسخ به این سوال که وام‌های اشتغال و کارآفرینی تاکنون چقدر توانسته بیکاری در جامعه ایثارگران را به صفر نزدیک کند؟ گفت: در این دو سال ۱۴ هزار شغل ایجاد کردیم، البته در بعضی از شغل‌هایی که ایجاد کردیم، اشتغال برای دیگران به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد شده است.

او افزود: در سایت ما آمده ۵ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، اما این آمار به شکل مستقیم است و آمار غیرمستقیم آن شاید به ۱۵ هزار نفر هم برسد و این عدد در اشتغال غیرمستقیم چند برابر است. اشتغالی که ما ایجاد می‌کنیم و آماری که ارائه می‌دهیم تنها برای یک نفر است، اما در کنارش به طور غیرمستقیم افراد دیگری هم هستند که مشغول کار می‌شوند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پاسخ به این سوال که آیا اشتغال غیرمستقیم به افرادی به جز ایثارگران مربوط است؟ گفت: فرقی نمی‌کند ما نگاهمان ملی است، در واقع فردی که برای ایثارگر اشتغال ایجاد می‌کند، می‌تواند در کنار ایثاگران افراد غیرایثارگر را هم به کار بگیرد.

اودر پاسخ به این سوال که آیا آمار ۶۷ هزار نفر بیکاری مربوط به خود ایثارگران است یا فرزاندشان گفت: آمارها کلی است، ولی در حال حاضر بیشتر مشکل فرزندان ایثاگران مطرح است و خود جانبازان و ایثارگران  مستمری‌بگیری هستند یا شاغلند و بالاخره یک دریافتی کسب می‌کنند. این آمار و این تسهیلات بیشتر ویژه فرزندان جانبازان و شهداست.

ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پایان تاکید کرد: بیکاری در ایثارگران ما خیلی کم است و بعضا حتی بیکاری در این زمینه برای خود ایثارگران وجود ندارد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز