خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر حفاظت از تالاب‌ها:

منابع آبی تالاب بختگان تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۱۶

مدیر دفتر اکوسیستم های تالاب با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۰/۶۴ است گفت: ۵۴ درصد از حقابه در حوزه ارومیه محقق شده است.

به گزارش ایلنا، کریم باقرزاده مدیر دفتر حفاظت از تالاب‌ها در نشست خبری روز جهانی تالاب‌ها گفت: حقابه دریاچه ارومیه ۲ میلیارد ۷۸۷ میلیون متر مکعب است که ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب آن از سدها است که نشان دهنده این است که ۵۴ درصد از حقابه در حوزه ارومیه محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال سال آبی خوبی بود، ادامه داد: زمان رها سازی آب زمستان است. در حال حاضر بیش از جدول زمانی حقابه تامین شده است و تراز دریاچه ارومیه در حال ۱۲۷۰/۶۴ است و امیدواریم که این وضعیت ادامه پیدا کند. نیاز آبی ارومیه و ۴ تالاب اقماری آن مشخص شده است.

مدیر دفتر حفاظت از تالاب‌ها درباره تالاب هامون خاطرنشان کرد: در تالاب هامون و سیستان بیش از ۹۰ درصد آب به منابع بیرونی وابسته است. تامین آب تالاب گاوخونی بیش از ظرفیت توان تامین حوزه بوده و با بدهی روبه رو هستیم و هر چه آب وارد می شود جذب سفره‌های زیر زمینی می شود و توزیع آب در حد متر مکعب است. تامین آب تالاب بختگان نیز به دلیل انتقال آب به شیراز و توسعه کشاورزی موانعی دارد که نمی توان به راحتی از سد آن گذشت اما منابع آبی بختگان تعیین شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تالاب هورالعظیم تا نیمه اول ۹۷ استرس آبی داشت ولی بارش های زمستان باعث آبگیری شد و این نوید را می‌دهد که یک تالاب احیا شده در سال‌های آینده داشته باشیم. آتش سوزی در هورالعظیم یک  امر طبیعی برای بالانس طبیعت بود و باعث جوان شدن تالاب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز