خبرگزاری کار ایران

مخبر:

اقتصاد دریا محور پیشران مهم پیشرفت کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۹۹

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: اقتصاد دریامحور از ظرفیت‌های مهمی است که باید به عنوان پیشران و نقطه تحول مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر امروز در این جلسه اقتصاد دریا محور را یکی از پیشران‌های مهم پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ایران از مزیت‌های گسترده‌ای نظیر منابع نفت و گاز، معادن و نیروی انسانی نخبه برخوردار است اما اقتصاد دریامحور از ظرفیت‌های مهمی است که باید به عنوان پیشران و نقطه تحول مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تدوین طرحی جامع و عملیاتی برای توسعه اقتصاد دریامحور تأکید کرد و افزود: دریا بزرگترین منبع انرژی، آب و غذا بر روی زمین است و به همین دلیل برخی کشورها که دسترسی به دریا و سواحل دارند حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

مخبر در همین خصوص از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ظرف یک ماه طرحی جامع، عملیاتی و زمان بندی شده برای اقتصاد دریامحور تدوین و آن را ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص ۷ پارک پتروشیمیایی، ۵ شهر مولد کشاورزی و ۲۷ پهنه سکونتی مولد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس را مکلف کرد تا جلسه آینده برنامه‌های زمان بندی شده خود را به همراه مجریان هر پروژه معرفی کنند تا تصمیمات لازم برای نظارت و تسریع پروژه‌ها اتخاذ شود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز حضور داشتند، گزارش‌هایی در خصوص پارک‌های پتروشیمیایی، شهرهای مولد کشاورزی و شهرهای مولد ساحلی ارائه شد و نمایندگان هر دستگاه به تشریح جزئیات پروژه‌ها شامل مکان یابی، شناسایی و جذب سرمایه گذار و اقدامات انجام شده پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز