خبرگزاری کار ایران

اولادقباد:

آموزش و پرورش مستلزم نگاه ویژه در زمینه بودجه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۴۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه زنان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده اولادقباد عصر امروز در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان گفت: پیش از این در مجلس حضور داشته باشم، در منطقه ۱۰ شهر تهران مسئول امور زنان بودم. از این‌‌رو به خوبی شرایط مربوط به زنان را درک می‌‌کنم. 

وی درخصوص بودجه آموزش و پرورش در سال های ۹۶ - ۹۷ اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌‌ای به بودجه آموزش و پرورش داشته باشیم در حالی که اکنون بودجه با ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری مواجه است. نکته حائز اهمیت این است که باید سهم آموزش و پرورش در تمام حوزه‌‌ها مشخص شود و تخصیص یابد و این ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری جبران شود. 

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه زنان افزایش یافته است، تصریح کرد: علاوه‌‌بر این امسال نیز پنج صدم درصد از استانداری به امور زنان باید داده شود و همچنین باید در نظر بگیریم چقدر استاندارها در این زمینه محقق می‌شود.

اولادقباد افزود: من به همکارانم در کمیسیون تلفیق پیشنهاد می‌کنم، وزارتخانه‌‌ها درصدی را به امور بانوان اختصاص دهند و  همانطور که اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشتیم، امیدواریم در امسال هم پیشرفت‌‌‌هایی را داشته باشیم. 

وی درباره عدم پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز خاطرنشان کرد: در این خصوص آیین‌‌‌نامه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه تدوین شده تا مدارس طبق آن عمل کنند اما گزارش‌‌هایی به ما از بعضی مدارس می‌‌‌‌رسد که هنوز هزینه‌‌ای، برق و گاز را پرداخت می‌‌کنند و برای حل این مشکل باید مدیرکل استان‌‌ها تعاملات را بیشتر کنند. البته امسال در قانون بودجه این موضوع لحاظ شده است تا چنانچه مدارس براساس اصلاح الگوی مصرف فعالیت داشته باشند، مشمول معافیت می‌‌شوند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: در ماده 101 و 102 برنامه ششم توسعه به موضوع عدالت جنسیتی و زیرشاخه‌‌های آن توجه شده است. یکی از مصادیق این موضوع در حوزه آموزش و توانمندسازی واجب‌‌التعلیم‌‌ها است. همچنین درخصوص  لایحه حمایت کودکان و نوجوانان باید بگویم. 

اولادقباد اضافه کرد: ما به طور جد پیگیر لایحه امنیت زنان هستیم و این لایحه برای قوه قضائیه ارسال شد. علاوه‌‌بر آن طرح کودک‌‌همسری در کمیسیون قضایی رد شد و در فراکسیون زنان باز هم پیگیر بررسی این موضوع هستیم. ناگفته نماند درخصوص حضور زنان در کارها با وزرای دستگاه‌‌های مختلف منعقد کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز