خبرگزاری کار ایران

تحول عظیم صنعت حمل و نقل با فناوری‌های مکان محور

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۸۲

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی گفت: ستاد با هدف حفاظت از بزرگراه‌ها، مدلسازی ترافیکی، تحلیل تصادف، برنامه‌ریزی راه و ارزیابی زیست محیطی، کارگروه تخصصی توسعه فناوری های مکان محور (GIS) را تشکیل داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی توسعه فناوری های مکان محور (GIS) در گروه فضایی ستاد، بیان کرد: فناوری‌های مکان محور از جمله فناوری‌های توانمندکننده و دانش بنیان متشکل از ابرفناوری‌های نو ظهور و در حال رشد قرن ۲۱ است. این فناوری در تمام‌کشورهای توسعه یافته جهان تدوین شده و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن نیز از مدت ها پیش آغاز شده است.

وی افزود: این فناوری ها در تهیه، ذخیره سازی، به هنگام سازی، بازیافت، حفظ و نگهداری، تجزیه و تحلیل، کاربرد و نمایش موثر اطلاعات مکان محور نقش اساسی دارند.

به گفته منطقی، از جمله این فناوری ها می توان به «فناوری های اطلاعات مکانی»، «فناوری های تعیین موقعیت و ناوبری»، «سنجش از دور»، «فتوگرامتری»، «فناوری های پویشگرهای لیزری»، «ژئودزی»، «هیدورگرافی» و «فناوری‌های حاصل از تلفیق موارد فوق» اشاره کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، در خصوص کارکردهای بارز (GIS) در صنعت حمل و نقل، گفت: این فناوری به حفاظت از بزرگراه ها، مدلسازی ترافیکی، تحلیل تصادف، برنامه ریزی راه و ارزیابی زیست محیطی پروژه های راه کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز