خبرگزاری کار ایران

فتاح به ایلنا خبر داد:

افزایش وام اشتغال از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۶۲

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه تلاش کردیم تا صف‌های انتظار دریافت وام را برداریم، گفت: با همکاری دولت و منابعی که در اختیار ما قرار دادند، سقف وام اشتغال را از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

پرویز فتاح (رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی چه تعداد افراد متقاضی وام کمیته امداد هستند، گفت: وام کمیته امداد چند بخش را شامل می‌شود، یکی از این وام‌ها؛ وام ضروری و کارگشایی است که تا سقف پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود. ضمانت این وام بسیار ساده است و افراد به راحتی می‌توانند، آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در طی چند ماه گذشته به دلیل شرایط اقتصادی منابع زیادی را از کمک‌های مردمی، سپرده‌ها و امدادی به بخش وام تزریق کردیم و در این بخش از منابع دولتی استفاده نکردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در پرداخت وام‌های ضروری از منابع دولتی استفاده نکردیم، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند توانستیم صفحه وام ضروری و کارگشایی را از بین ببریم و به صفر برسانیم یعنی الان پرداخت وام ضروری در کل کشور به روز شده است و کسی در صف انتظار وجود ندارد و صف‌ها را از بین برده‌ایم.

فتاح درباره وام اشتغال توضیح داد: پرداخت وام اشتغال متفاوت از دیگر وام‌ها است، منابع عمران دولت چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی از منابع دولتی تامین می‌شود و سقف آن از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رسیده است و ما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی مجوز افزایش وام را از دولت دریافت کرده‌ایم و سقف آن را بالا برده‌ایم، البته باید بگویم که خوشبختانه بانک‌ها در پرداخت وام با ما همکاری خوبی داشته‌اند و معتقدم صددرصد بتوانیم منابعی را که در قانون پیش‌بینی شده، برای وام اشتغال جذب کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی نامناسب و منابع محدودی که در اختیار داشتیم، توانستیم همه صف‌ها از جمله صف‌های پشت نوبت تحت پوشش، صف وام جهیزیه و صف وام ضروری را از میان برداریم و در حال حاضر هیچ کس در صف برای دریافت وام نیست.

رییس کمیته امداد تصریح کرد: همچنین دولت برای شرایط اقتصادی به وجود آمده بسته حمایتی تعریف کرده که کمیته امداد و سازمان بهزیستی اولین گروهی بودند که این بسته کمک هزینه را دریافت کردند، همچنین امیدواریم تا پایان سال دولت دو بسته حمایتی دیگر به مددجویان تخصیص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز