خبرگزاری کار ایران

در یادواره شهدای صنعت داروسازی کشور مطرح شد؛

دشمن تحریم دارو را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۱۹

دومین یادواره شهدای صنعت داروسازی کشور با نام «آیین پاسداشت قهرمانان ملی ایثارگران و شهدای صنعت داروسازی کشور»، روز چهارشنبه (26 دی‌ماه)، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دومین یادواره شهدای صنعت داروسازی کشور با نام «آیین پاسداشت قهرمانان ملی ایثارگران و شهدای صنعت داروسازی کشور»، روز چهارشنبه 26 دی‌ماه، راس ساعت 14:00 با حضور مهدی پیرصالحی (رییس سازمان غذا و دارو)، محمد رضوانی‌فر (مدیرعامل شستا)، کبریایی‌زاده (نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی)، سردار حسین دهقان (مشاور نظامی فرماندهی کل قوا)، سردار فتحعلیان و تعدادی از اهالی رسانه در سالن خلیج فارس «موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس» برگزار شد.

در این مراسم، پویا فرهت (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین تی‌پی‌کو) درباره روند دومین یادواره شهدای صنعت داروسازی کشور توضیح داد و سپس محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا، درباره چگونگی برگزاری مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

رضوانی‌فر با قدردانی از گروه دارویی «برکت» بابت برگزاری اولین یادواره شهدای داروسازی از سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) یاد کرد و گفت: در فاصله برگزاری مراسم حدود دوماه پیش دکتر سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) را از از دست دادیم.

رضوانی‌فر گفت: سال گذشته به ابتکار دوستان، جشنواره به گروه سرمایه‌گذاری تأمین تی‌پی‌کو سپرده شد و شهدای صنعت دارو شناسایی شدند و تعداد آنها مشخص شد. در این میان تلاش‌مان این بود که شرکت‌ها با خانواده شهدا دیدار کنند و پس از آن مسئولان مربوطه به صورت هفتگی با آنها جلسه داشتند و تاکنون 25 مراسم در تمام شرکت‌ها برگزار شده است.

رضوانی‌فر گفت: طی آن مراسم از سردیس 9 شهید رونمایی شده که آنها را در ورودی شرکت‌ها نصب کرده‌اند و همزمان مسابقات 4 رشته ورزشی طراحی و مسابقات آنها نیز برگزار شد.

رضوانی‌فر در ادامه گفت: طی این مدت سه فیلم کوتاه و یک اثر مستند از زندگی شهدا ساخته شده و مهمتر اینکه تصمیم گرفتیم پروژه‌هایی که در طول سال 97 برگزار می‌شود به نام شهدا نامگذاری شوند و تندیس مقاومت نیز طراحی شد.

در ادامه؛ کلیپی درباره پزشکانی که طی دوران جنگ در جبهه و بیمارستان‌های صحرایی به رزمندگان خدمت می‌کردند، پخش شد.

سپس سردار دهقان (مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح) گفت: از مقام شهدا گفتن شایستگی می‌خواهد و من فاقدش هستم.

وی افزود: در آیات الهی همواره ایمان را با عمل صالح هم پا می‌دانند و در واقع این دو بدون هم معنایی ندارند؛ اما بالاتر از عمل صالح جهاد است و بالاترین جهاد قتال در راه خداست.

سردار دهقان ادامه داد:  در میان شهدای پیش از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، انسان‌های بزرگی داریم که آگاهانه انتخاب کردند و شایستگی آن را پیدا کردند تا از سوی خداوند گزینش شوند. شهدا پیش از جنگ جسم را رها کرده بودند و شاهدانی بر شهادت خود بودند و حتی برخی شهادت خود و همرزمانشان را پیش‌بینی می‌کردند.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) جهاد را دری از درهای بهشت می‌داند، ادامه داد: جز این نیست که روح فارغ شده از بالا جسم را می‌بیند و شهدا انتخاب می‌کنند و انتخاب می‌شوند بر پذیرش مرگ؛ و این انتخاب شدن‌ها سعادت است. و اینکه جهاد، سپری برای انسان‌های مومن است و یکی از بارزترین و مهمترین جنبه‎های شهدا مبحث خلوص و صداقت است و انسان‌هایی که به درجه‌ای از رشد می‌رسند، می‌توانند انتخاب کنند که در هیچ فعلی از خودشان، خودشان را نبینند و دنبال نام و دیده شدن نباشند و هیچگاه به دنبال این نباشند که از سوی دیگران ستایش شوند؛ لذا گمنامی را می‌پسندند.

سردار دهقان گفت: میزان تاثیر شهدا درجامعه کمتر از شهادتشان نیست. معتقدم که شهدای عرصه دارو اینجا هستند و در بدو ورود به ما خوش آمد گفته‌اند.

سردار دهقان در ادامه صحبت‌هایش به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در عملیات فتح‌المبین صفی طولانی از اسیران درشت هیکل عراقی را دیدم که به معنای صلح زیر پیراهن‌های سفید به تن داشتند و پسری که قدش اندازه اسلحه‌اش بود، سرپرستی آنها را به عهده داشت، با خودم گفتم این غول پیکرهای عراقی می‌توانند این نوجوان را دوره کنند و سلاحش را از او بگیرند! اما آن چه عنصری است که چنین جراتی به آن بچه داده است؟ مسلما این را خدا در دل او انداخته بود، می‌خواهم بگویم ارزشی که مجاهدان خلق کردند همواره در یاد ما خواهند ماند.

سردار دهقان در پایان گفت: به میزان ایمان درونمان قادریم به خدا توکل کنیم. اگر برای خدا قیام کردیم خدا راه را برای ما هموار می‌کند و ذهنمان فعال می‌شود.

در ادامه برنامه خانواده زنده‌یاد نوربخش، مرتضی لطفی، عضو هیئت مدیره شستا، مهدی پیرصالحی (رییس سازمان غذا و دارو) و برخی دیگر از مسئولان از تندیس زرین مقاومت رونمایی کردند و پس از آن مهدی پیرصالحی گفت: دشمن در شرایط تحریم قبلی دارو را هدف قرار نداده بود؛ اما الان این اتفاق افتاده و مورد حمله دشمن هستیم.

پیرصالحی ادامه داد: تمام فعالان ستادی و صنعتی، همچنین داروسازان تلاش‌مان را خواهیم کرد تا راهی را برویم که شهدا رفته‌اند و برای مردم داروهای با کیفیت تولید خواهیم کرد تا به این ترتیب بتوانیم پاسخگوی شهدا باشیم و پاسدار خونشان باشیم.

پس از سخنان رییس سازمان غذا و دارو و پخش کلیپی درباره زندگی شهید فلاحی، یکی از شهدای صنعت دارویی کشور، از خانواده او تجلیل شد. سپس کبریایی‌زاده (نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی) با اشاره به اینکه باید راه جهادگران را ادامه دهیم، گفت: هدف‌گذاری امروز برای آسیب به مردم از سوی آمریکای جنایتکار آسیب به صنعت دارو است.

کبریایی‌زاده گفت: در زمان جنگ پیش از دانشگاه و پس از تحصیل در جبهه‌ها حضور داشتم و یادم هست یکی از پزشکان همیشه می‌گفت ما باید برای جبهه‌ها کاری کنیم و ما می‌توانیم و باید داروهای ضد شیمیایی را در داخل تولید کنیم.

کبریایی‌زاده گفت: یکی از ماموریت‌های جهادی، تولید داروی ضدشیمیایی در جنگ با عراق بود و حال همان عراقی‌ها طی جنگ با داعش مجبور شدند آن داروها را از ما بگیرند.

کبریایی‌زاده در پایان سخنانش گفت: توانمندی امروز حاصل مجاهدت‌هایی است که امام خمینی(ره) در ما ایجاد کرده بود و باید امروز با همان روحیه کارها را دنبال کنیم و به سرانجام برسانیم.

در پایان دومین یادواره شهدای صنعت دارویی کشور ضمن تجلیل از خانواده‌های شهیدان صنعت داروی کشور غلامرضا زیوری و ولی‌زاده ارشد، حمایل میزبانی سومین دوره از یادواره شهدای صنعت داروسازی کشور به فرهاد زرگر (مدیرعامل شرکت «شفادارو») اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز