خبرگزاری کار ایران

​مدیرکل فراورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو خبر داد:

ممنوعیت واردات ۴۶ قلم مکمل تغذیه‌ای/ عرضه مکمل‌ها بدون نیاز به نسخه

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۵۶۹

مدیرکل فراورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات مکمل‌های تغذیه‌ای مشابه تولید داخل ممنوع است، تاکید کرد: واردات ۴۶ قلم از مکمل‌هایی که مشابه تولید داخل هستند، ممنوع است.

به گزارش ایلنا، مهناز خانوی، مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برای واردات مکمل‌های تغذیه‌ای یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد اما واردات آن‌ها ممنوع نیست، گفت: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت واردات مکمل‌های دارای مشابه داخلی که شامل ۴۶ قلم بوده و اجازه ثبت فراورده‌های وارداتی مشابه داده نشده است.

وی در مورد کنترل سقف قیمت‌های مکمل‌ها اظهار داشت: سندیکا و اتحادیه‌های مرتبط در زمینه نظارت بر قیمت مکمل‌ها با سازمان غذا و دارو همکاری می‌کنند. سازمان غذا و دارو همچنین در زمینه مصرف مکمل‌ها نیز، در حوزه کنترل کیفیت فرآورده‌ها مداخله می‌کند اما نحوه مصرف عملاً جزو وظایف این  سازمان نبوده و به حوزه سلامت و درمان مرتبط است.

مدیرکل فراورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه  مطابق ماده ۱۲ آیین‌نامه ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، توزیع این فرآورده‌ها صرفاً از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد، تصریح کرد: عرضه مکمل‌ به مصرف‌کننده صرفاً از طریق داروخانه و بدون نیاز به نسخه پزشک انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز