خبرگزاری کار ایران

ادامه بررسی جزئیات برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران؛

شهرداری تهران ملزم به کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۳۰

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ماده ۶۴ لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری را موظف کردند نسبت به کاهش موثر مصرف ظروف یکبار مصرف در شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، امروز (26 دی) در جریان بررسی ماده ۶۴ سوم توسعه شهر تهران پیشنهاد حذف استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای (که در ماده ۶۴ بر استفاده از آن تاکید  شده بود) را مطرح کرد.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در این رابطه گفت: در مصوبه شورای سوم شهر تهران فروشگاه شهروند ملزم شده است که از مواد پلاستیکی استفاده نکند.

وی افزود: همچنین در دوره گذشته شورای شهر تصویب شد که در جاهایی که شهرداری کمک می‌کند از جمله عزاداری سیدالشهدا از لوازم پلاستیکی تجدید پذیر استفاده شود.

مسجدجامعی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم پیگیری کنیم باید مصوبات دوره های گذشته شورای شهر را پیگیری و اجرا کنیم.

شهربانو امانی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع گفت: استفاده از کیسه پلاستیکی موضوعی فرهنگی است که باید برای عدم استفاده از آن فرهنگ‌سازی شود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تاکید کرد که در جهان برای کارهای ضد محیط زیستی مالیات تعیین می‌کنند.

وی افزود: برای مثال برای استفاده از سوخت فسیلی و استفاده از کیسه پلاستیکی مالیات تعیین می‌شود.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی تهران با بیان اینکه نمی‌توان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را به طور مطلق، حذف کرد، گفت: باید در برنامه به جای «استفاده از کیسه پلاستیکی»، «جایگزین کیسه های پلاستیکی» درج شود.

وی عنوان کرد: باید کیسه‌هایی استفاده شود که از مواد تجزیه‌پذیر تهیه می شوند.

گفتنی است، بر اساس ماده ۶۴ برنامه سوم توسعه شهرداری تهران نباید از ظروف یکبار مصرف در شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه استفاده کنند.

 همچنین شهرداری تهران به شناسایی وضع موجود مصرف کیسه‌های پلاستیکی و کاهش ۲۰ درصدی مصرف این کیسه ها در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار ملزم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز