خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

۹۷ درصد خودرو‌های سرقتی کشف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۰۲

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۹۷ درصد از خودرو‌های سرقتی کشف می‌شود که کشف ۸۵ درصد از آن‌ها در ماه اول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در همایش تخصصی معاونان و روسای اداره های مبارزه با سرقت پلیس استان های سراسر کشور اظهار داشت: ورود به همین سامانه مستلزم این است که مالباخته‌ها از قبل شکایت و پرونده ای تشکیل داده باشند تا پس از طی مراحل به اموال سرقتی خود برسند.

وی ادامه داد: کمتر از یک سال گذشته این طرح را در تهران اجرا کردیم و آثار خوبی به همراه داشته است.

او در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع جرائم گفت: جغرافیای سرقت بسیار مهم است. بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان و مرکز استان انجام می‌شود که اگر تمرکز شود، می‌توان موفقیت بیشتری کسب شود.

او با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ هزار سارق در کشور گفت: بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای انجام می‌شود که با تمرکز بر این افراد می‌توان سرقت را کاهش داد.

سلیمانی با بیان اینکه کشفیات خودرو بیشترین آمار پلیس است، گفت: ۹۷ درصد از خودرو‌های سرقتی کشف می‌شود که کشف ۸۵ درصد از آن‌ها در ماه اول است.

وی ادامه داد: موضوع سرقت همیشه برای ما مهم بوده است و به همین خاطر طی سال‌های گذشته تا نیمه سال قبل همیشه یک روند رو به کاهشی در سرقت‌ها داشتیم.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه موضوع سرقت طی سالیان گذشته تحت کنترل پلیس بوده و همواره با تلاشی که داشته در جهت کاهش آن اقدامات موثری انجام داده و در این زمینه موفق بودیم گفت: از سال قبل به دلیل تشدید برخی اموری که در حوزه مدیریت و کنترل ما نیست مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی توسعه بی کنترل حاشیه نشین شهرها و عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکان های مناسب برای نگهداری بلند مدت این معتادان مجموعه این عوامل باعث شده است که سرقت در جامعه روند رو به رشد داشته و این روند هرچند با یک شیب ملایم پیش می‌رود اما ما را نگران می‌کند و اگر مسائلی که در حوزه کنترل ما نیز برطرف می شود ما باید تلاش هایمان را بیشتر کنیم و هوشیاری و اشراف مان را توسعه دهیم و اقدامات موثرتری برای مقابله با سرقت انجام دهیم. وی ادامه داد: برای این اقدامات نیز چند ماه پیش قرارگاه را که از قبل داشتیم و فعال بود با رویکرد جدید فعال تر کردیم و تقریباً هر هفته این قرارگاه فعالیت‌های ویژه خود را در جلسات گزارش می دهد همچنین طرح اقدام مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف را تهیه کردیم و مراحل اولیه آن را شروع به پیاده سازی کردیم.

معاون فرمانده ناجا تصریح کرد: ما باید تمرکزمان بر حوزه‌های متمرکز شود که سارقان بیشتر در آن حوزه و فعالیت می کنند به طور مثال چنانچه خودرو و منزل ۳۵ درصد سرقت را تشکیل می‌دهد لازم است که ما بر روی این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم و تمرکز کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اغلب سرقت‌ها در مراکز ۱۰ استان کشور بیشتر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این استانها شامل خراسان رضوی، تهران، البرز، خوزستان فارس، اصفهان و کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه سرقت‌های مهم و خشن به دلیل کنترل و مدیریت پلیس در سال‌های گذشته کاهش داشته است، گفت: از نیمه سال گذشته به دلیل بیکاری، مشکلات اقتصادی، عدم کنترل حاشیه‌نشینی، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکانی برای نگهداری معتادان، با روند افزایشی روبه‌رو هستیم که نگران‌کننده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی عنوان کرد: با توجه به روند رو به افزایش سرقت‌ها، رویکرد‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این قرارگاه طرح مبارزه با توسعه سرقت تهیه و مراحل اولیه آن پیاده سازی شده است و جلسه امروز با هدف توجیه مسؤولان استان‌ها برای اجرای طرح جدید است.

سردار سلیمانی افزود: در این طرح با تمرکز بر نقاط شناسایی شده، بسیج تمام امکانات و فعال کردن سازمان‌های ذی‌ربط امیدواریم که بتوانیم روند رو به رشد سرقت را متوقف کنیم.

وی با اشاره به اینکه معتادین متحاهر یکی از عوامل افزایش سرقت است، گفت: در گذشته برای جمع آوری معتادین متجاهر با مشکل مکان و ظرفیت نگهداری روبرو بودیم که خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این مشکلات برطرف خواهد شد و تا پایان سال تمام معتادان متجاهر سطح تهران جمع‌آوری خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پنج عنصر مرتبط با سرقت شامل سارق، جغرافیای سرقت، موضوع سرقت، مالخر‌ها و کارکنان پلیس برای مقابله با سرقت است، تأکید کرد: موضوع مبارزه با مالخر‌ها از موضوعات مهمی است که در دستور کار پلیس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز