خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران:

«خانه پدری تختی» تریکوبافی شده‌است/ تبدیل زورخانه پولاد به باشگاه بیلیارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۸۷

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران در مورد وضعیت خانه پدری تختی و زورخانه پولاد تذکر داد و گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم که در زمان باقیمانده تا پایان سال 1397، نسبت به تملک این دو ملک اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در صدودوازدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مرحوم غلامرضا تختی که به حق لقبی شایسته‌تر از جهان پهلوان را نمی‌توان بر او گذاشت، یکی از اسطوره‌های ورزش ایران و نماد فرهنگ اصیل پهلوانی است که با کسب افتخارات جهانی، نامش در خارج از مرزهای کشور نیز درخشیده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: هفدهم دی‌ماه سال‌روز وفات این ورزشکار محبوب کشورمان، بهانه‌ای است برای یاد کردن از آن بزرگ‌مرد و راه رسمی که باید به بهانه‌هایی مدام یادش کنیم. متاسفانه اما این روزها دو یادگار باقیمانده از غلامرضا تختی در شهر تهران، یعنی خانه پدری تختی در محله خانی آباد قدیم (خیابان تختی) واقع در منطقه12 و زورخانه پولاد در خیابان وحدت اسلامی واقع در منطقه11 شهرداری تهران وضعیتی مناسب ندارند. خانه پدری تختی که می‌تواند به عنوان موزه تختی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزشی شهر تهران برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، متاسفانه امروز به تریکوبافی تبدیل شده است و از دیگر سو، زورخانه پولاد که تختی در آنجا به ورزش باستانی می‌پرداخت، امروز تبدیل به باشگاه بیلیارد شده است.

نظری ادامه داد: این درحالی است که شورای اسلامی شهر تهران، در مصوبه بودجه سال 1397 شهرداری تهران، مبالغ 20 و 15 میلیارد ریال را برای تملک زورخانه پولاد و خانه تختی  اختصاص داد و مناطق 11 و 12 مکلف شدند این دو ملک را تملک کنند که متاسفانه این مهم تحقق نیافته است. حال به عنوان رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران می‌خواهم که در زمان باقیمانده تا پایان سال 1397، نسبت به تحقق این دو ردیف اعتباری اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در بازدیدهایی که از محلاتی که زورخانه پولاد و خانه پدری تختی در آن واقع شده داشتم، متوجه شدم که بسیاری از ساکنان آنها به‌خصوص نسل جوان و کودکان هیچ اطلاعی از  پیشینه محله خود ندارند، گفت: یقینا اطلاع از قدمت و پیشینه یک محله، در افزایش حس تعلق و ارتقای مشارکت‌های شهروندی نیز موثر است. همچنین از مسئولان محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می‌خواهم تا نسبت به ثبت این دو بنای ارزشمند، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز